دادستان عمومی و انقلاب قم خبر داد:

 دستگیری مأموران قلابی متهم به سرقت

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری، انجام تحقیقات و صدور کیفرخواست ۲ سارق حرفه‌ای تحت پوشش مأمور مبارزه با مواد مخدر از اتباع خارجی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب در این زمینه افزود: سارقان با استفاده از پلاک جعلی و معرفی خود به‌عنوان مأمور، متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع عراقی، پاکستانی و افغان هستند.

 وی با بیان این‌که در پی سرقت‌های متعدد از اتباع خارجی در محل‌های پرتردد مسافران با صدور دستورات قضایی شعبه ۹ بازپرسی و تحقیقات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی، ۲ نفر از متهمان دستگیر شدند، اضافه کرد: از این سارقان سه قبضه چاقو، تجهیزات پلیسی قلابی و تعدادی اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

 وی ادامه داد: متهمان با استفاده از تجهیزات مشابه پلیسی و پلاک تقلبی بر روی خودرو خود در خیابان‌های اطراف حرم حضرت معصومه، جمکران، عمار یاسر، انقلاب، ایستگاه راه‌آهن و ۷۲ تن مسافران اتباع خارجی را شناسایی کرده و درحالی‌که سوار بر خودرو خود بودند به‌عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر و به بهانه بازرسی از آنان ساک دستی و اموالشان را اعم از ارز، وجه نقد، طلا و گوشی به سرقت برده و متواری می‌شدند.

 غریب با بیان این‌که متهم اصلی سابقه‌دار و مسلط به زبان عربی است، خاطرنشان کرد: این ۲ متهم غیربومی و خویشاوند هستند که مرتکب سرقت‌های متعدد و گسترده هستند.

 دادستان قم با هشدار جدی به مخلان امنیت و آرامش شهر کریمه اهل‌بیت (س)، گفت: سارقان از هیچ‌گونه تخفیف و تسهیلات قانونی در حین اجرای حکم زندان بهره‌مند نخواهند شد.




انتهای خبر /


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49772
اخبار مرتبط

نظرات شما