کارشناس مذهبی مطرح کرد:

تقویت وحدت در پیاده‌روی اربعین

کارشناس مذهبی گفت: پیاده‌روی اربعین باعث تقویت وحدت و همبستگی بین مسلمانان و همچنین تقویت دیپلماسی و بهبود روابط بین‌المللی کشورها مخصوصاً کشورهای اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر مشکاتی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اهمیت فوق‌العاده و تأثیرگذاری عمیق و راهبردی مراسم پیاده‌روی اربعین، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین حسینی یک پدیده‌ ریشه‌دار، چندوجهی و وسیع است.
وی ادامه داد: این رویداد عظیم و بزرگ آیینی علاوه بر ابعاد معنوی و مذهبی دارای ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز هست که باید به آن‌ها هم توجه شود. 
رئیس اداره موزه فاطمی با اشاره به اسلامی که داعش اراده داده بود، گفت: پیاده‌روی اربعین و آن گذشت ها، ایثارها و اقدامات مثبتی که در مسیر برای زائران انجام می‌شود چهره واقعی از اسلام را به نمایش می‌گذارد.
وی اضافه کرد: حضور زائران از ملیت‌ها، زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف می‌تواند باعث تبادل فرهنگ‌ها و شناخت آداب‌ورسوم یکدیگر شود.
حجت‌الاسلام مشکاتی با اشاره به تقویت وحدت، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوب در مسیر پیاده‌روی اربعین تقویت وحدت و همبستگی بین مسلمانان سراسر جهان است.
وی تأکید کرد: حضور ملیت‌ها و مسلمانان کشورهای مختلف در مسیر پیاده‌روی اربعین باعث تقویت دیپلماسی و بهبود روابط بین‌المللی کشورها مخصوصاً کشورهای اسلامی خواهد شد که باید این موضوعات هم در این مسیر موردتوجه قرار بگیرد.
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه در پیاده‌روی اربعین هیچ فاصله طبقاتی وجود ندارد، گفت: این مسیر عاشقی اثرات اجتماعی گسترده‌ای دارد که باید از آن‌ها استفاده شود.
وی افزود: همان‌طور که گفته شد در این مسیر از ملت‌ها و اقوام و کشورهای بسیاری حاضر هستند که می‌توانیم آن‌ها را با انقلاب ایران آشنا کنیم و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را به آن‌ها بگوئیم که این همان صدور انقلاب است.

انتهای خبر /


 
http://qomefarda.ir/50094
اخبار مرتبط

نظرات شما