مسئول اجرایی نمایشگاه یاد یاران قم مطرح کرد:

از جنگ دیروز تا امروز در نمایشگاه یاد یاران

مسئول اجرایی نمایشگاه یاد یاران قم با اشاره به رویکرد متفاوت نمایشگاه در سال جاری گفت: این نمایشگاه با تلفیقی از روایت جنگ دیروز و امروز با غرفه‌های متنوع از ۳۱ شهریورماه آماده بازدید عموم مردم خواهد بود. 

مهدی علی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: نمایشگاه یاد یاران امسال با شعار محوری «محراب تا معراج» از ۳۱ شهریورماه در محل باغ‌موزه دفاع مقدس واقع در میدان مفید برگزار خواهد شد وجه تسمیه انتخاب این اسم نقش مسجد در تربیت رزمندگان اسلام و حضور در سنگرهای دفاع است.

مسئول اجرایی نمایشگاه یاد یاران استان قم تصریح کرد: در این نمایشگاه روایت تلفیقی از جنگ‌های دیروز و جنگ‌های امروز علیه ملت ایران و اسلام برای اقشار مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد، یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه معراج شهدا است که روایت‌هایی از شهدا در این غرفه به اجرا در خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: در بخشی از این نمایشگاه غرفه‌های اقتدار لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام گوشه‌ای از دلاوری‌های این لشکر در دوران دفاع مقدس و در دفاع از مرزها و دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را به نمایش خواهد گذاشت.

علی‌بابایی بیان داشت: همچنین نمایش اقتدار و دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از بخش‌های دیگر این نمایشگاه است، غرفه کتاب دفاع مقدس، غرفه‌های فرهنگی، غرفه‌های تبینی و ترویجی، غرفه روحانیت در جنگ، ایستگاه نشاط و سرگرمی، ایستگاه گروه سرود پرواز، ایستگاه مراسم‌ها، ایستگاه دشمن‌شناسی، ایستگاه بیان فعالیت‌های مساجد و پایگاه‌های نمونه از دیگر بخش‌های نمایشگاه امسال است.

معاون اجتماعی سپاه امام علی بن ابی‌طالب با بیان اینکه مسائل اجتماعی و خانواده یکی از اولویت‌های این نمایشگاه است، اضافه کرد: غرفه زنان سرزمین من که فعالیت‌های زنان و دختران در چهار دهه اخیر را به نمایش خواهد گذاشت، همچنین غرفه آسیب‌های پرونده‌های واقعی طلاق و ازدواج را برای خانواده‌ها و بازدیدکنندگان در نظر گرفتیم.

مسئول اجرایی نمایشگاه یاد یاران استان قم تصریح کرد: باتوجه‌به هجمه‌های اخیر دشمن به دین، غرفه عرفان‌های نوظهور و ادیان برای آگاهی جوانان و نوجوانان و همچنین خانواده‌ها در نمایشگاه یاد یاران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ابعاد زندگی شخصی، معنوی و سیاسی شهدا در یکی از غرفه‌های نمایشگاه یاد یاران به تصویر کشیده خواهد شد، همچنین گوشه‌ای از دستاوردهای جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی در استان قم و خدماتی که به مردم و مخصوصاً در مناطق محروم ارائه داده است را به نمایش خواهیم گذاشت.

علی‌بابایی با اشاره باتوجه‌به اینکه اقتصاد مقاومتی سال‌هاست در بیانات مقام معظم رهبری مورد تأکید است، گفت: به همین منظور غرفه‌هایی از تولید محصولات داخلی از جمله تولید محصولات خانگی نیز در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: در پایان بازدید یک نمایش با عنوان «مردان آسمانی» اجرا خواهد شد که انقلاب را در دوره‌های متعدد از قبل از پیروزی انقلاب تا بعد از پیروزی انقلاب و مسیری را که پیموده است و افتخارآفرین‌هایی را که کسب کرده و تحولات جبهه مقاومت را روایت خواهد کرد.

نمایشگاه یاد یاران از ۳۱ شهریورماه تا ۷ مهرماه در صبح و عصر مخصوص بازدید دانش‌آموزان و شب‌ها نیز آماده بازدید عموم مردم خواهد بود.

انتهای خبر /۱۷۰

 
http://qomefarda.ir/50524
اخبار مرتبط

نظرات شما