استاد حوزه علمیه خواهران:

وحدت مسلمانان عامل نابودی اسرائیل است

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه دشمنان نمی خواهند عزت و اقتدار اسلام را ببینند، گفت: وحدت مسلمانان عامل نابودی اسرائیل است.

زهرا دلاوری در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به جایگاه اخلاق در اسلام و رابطه آن با وحدت، اظهار داشت: منظور از اخلاق درواقع همان نظام عالی روابط است که این روابط می‌تواند روابط بین انسان و مبدأ جهان، انسان و انسان‌های دیگر، انسان و محیط‌زیست ، انسان و خودش باشد.
وی ادامه داد: مبحث دیگری از اخلاق هم وجود دارد که اخلاق در اجتماع است که می‌تواند به جامعه و بین‌الملل تقسیم‌بندی شود.
این استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه اعتقادات، احکام و اخلاق سه بخش معارف دینی هستند، گفت: اعتقادات زیربنا و پایه است بر اساس اعتقادات ما یک چارچوب و آیین‌نامه‌ای داریم که به‌عنوان فروع دین یا احکام یاد می‌کنیم و بعد مباحث اخلاقی است؛ یعنی اگر ما بخواهیم احکام را به دیگران آموزش دهیم باید از اخلاق استفاده کنیم.
کاهش اصطکاک بین افراد با اخلاق
وی اضافه کرد: اخلاق روغنی است که اصطکاک بین افراد جامعه و بین افراد خانواده را کم می‌کند بالاخره افراد مختلف سلیقه‌های متفاوتی دارند و اگر قرار باشد با هم دائم بر اساس سلیقه‌ها رفتار کنند دچار اصطکاک می‌شوند که این اخلاق باعث نرم و ملایم شدن این روابط می‌شود.
دلاوری ادامه داد: اخلاق عامل جذابیت هم است؛ برای اینکه بتوانیم دیگران را به سمت خودمان جذب کنیم  اخلاق اولین و مهم‌ترین فاکتور است و برعکس بداخلاقی موجب دور شدن، تفرقه و اختلاف است همان‌طور که خداوند در قران به پیامبر(ص) می‌فرمایند اگر بداخلاق و سنگدل بودی از اطراف تو پراکنده می‌شدند.
وی عنوان کرد: در قرآن دستورات فراوانی داریم که برای ایجاد اتحاد و یگانگی بین مردم از اخلاق و خوب سخن گفتن استفاده شود و یا بازهم دریکی از سوره‌های قرآن خداوند می‌فرمایند که نسبت به کفار سختگیر و خشن باشید و نسبت به جوامع اسلامی و مؤمنین رحیم و مهربان باشید.
این کارشناس مذهبی افزود: کفار هم دودسته هستند؛ کفاری که سر جنگ با ما دارند که باید با آن‌ها با قاطعیت برخورد کرد البته ما دستور شروع جنگ نداریم و کفاری که با ما کاری ندارند و اختلافی هم ندارد که در این مورد بازهم دستور اسلام همان همزیستی و برخورد اخلاقی برای جذب است.

پیامبر با اخلاق خوب باعث جذب بسیاری به اسلام شد
وی گفت: پیامبر (ص) از طریق اخلاق خود باعث جذب بسیاری به اسلام شد که می‌توانیم به ماجرای آن یهودی که در کوچه خاکروبه بر سر پیامبر می‌ریخت اشاره کرد که چون چند روزی خبری از او نبود پیامبر سراغ او را گرفت و بعد که متوجه شد او مریض است به عیادتش رفت و همان‌جا آن یهودی مسلمان شد و یا می‌توانیم به ماجرای مالک اشتر که برای استغفار کسی که به او اهانت کرده بود به مسجد رفت و یا به ماجرای هم‌سفر یهودی امیرالمؤمنین علی (ع) و یا به ماجرای کسی که به امام حسن(ع) فحاشی کرد و درنهایت چون در شهر غریب بود مهمان‌خانه امام حسن شد اشاره کرد که همه این افراد به دلیل اخلاق خوب مسلمان شدند.

اخلاق بهترین رکن در امر به معروف و نهی از منکر
دلاوری تصریح کرد: در مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار مهم است که چگونه یک فرد را امرونهی کنیم تا بر دل او بنشیند.
این استاد حوزه خواهران در ادامه با اشاره به نقش انقلاب اسلامی و تفکر امام خمینی در از بین بردن توطئه نفاق و تفرقه اسرائیل در بین کشورهای اسلامی، اظهار داشت: امام خمینی (ره) اولین مرجعی بود که مجوز شرعی استفاده از وجوهات شرعی برای مبارزه با کفار و حمایت از مبارزان فلسطینی را به‌عنوان یک اقدام عملی صادر کرد.
وی افزود: امام خمینی فرمودند یکی از جهاتی که ما را در مقابل شاه قرار داد این بود که شاه به اسرائیل کمک می‌کند و نفت مسلمانان را غصب کرده و به اسرائیل می‌دهد.
دلاوری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) فرمود ابرقدرت‌ها صدام را برای حمله به ایران تحریک کردند تا دولت ایران را سرگرم کنند، گفت: ابرقدرت‌ها با فریب صدام تلاش کردند تا دولت ایران را سرگرم دفاع از خاک خود کنند تا اسرائیل غاصب فرصتی پیدا کند تا نقشه شوم خود یعنی دولت خود نیل تا فرات را تشکیل دهد.

پرهیز از اختلافات فرقه ای
وی اضافه کرد:  لذا امام خمینی (ره) با آگاهی به شعور عمومی جهان اسلام که منبعث از مشترکات ایمان و همچنین اصول اعتقادی و فرهنگی است و همچنین پرهیز از اختلافات فرقه‌ای تأکید فراوانی داشتند و دائماً این مسئله را در سخنرانی‌ها خود گوشزد می‌کردند یعنی امام می‌فرمودند که ملت‌های مسلمان باید به خاطر این اشتراکات باهم متحد شوند و از اختلافات فرقه‌ای و آن چیزهایی که باهم مشترک نیست دامن نزنند تا باعث تفرقه نشود.
این استاد حوزه ادامه داد: امام خمینی در ادامه مبارزات خود با اسرائیل در سال ۱۳۵۲ مطلبی با عنوان تحریم نفتی علیه اسرائیل نوشتند که دولت‌های مسلمان باید اسرائیل را نسبت به نفت تحریم کنند و بعد هم جمعه آخر ماه رمضان را به‌عنوان روز قدس اعلام کردند.
وی افزود: امام فرمود ما تا به اسلام و اسلام رسول‌الله برنگردیم مشکلاتمان سر جای خود خواهد بود و نمی‌توانیم مسئله فلسطین را درواقع حل کنیم.

دشمنان نمی خواهند عزت و اقتدار اسلام را ببینند
دلاوری با اشاره به حج ابراهیمی، گفت: امام خمینی فرمودند که حج ابراهیمی باید همراه با برائت از شیطان باشد و بهترین زمان برای بیان مشترکات مسلمانان در حج است. دشمن مشترک اسلام و مسلمانان آمریکا و اسرائیل است که نمی‌خواهد عزت و اقتدار اسلام را ببیند.
این استاد برجسته حوزه خواهران با اشاره به سخنان رهبری در خصوص مردم مظلوم غزه و جنایت‌های اسرائیل غاصب ، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۴ آن جمله تاریخی را خطاب به صهیونیست‌ها فرمودند که شما بیست‌وپنج سال آینده رو نخواهید دید، انشا الله تا بیست‌وپنج سال دیگر به توفیق الهی و فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه نخواهد بود. این حرف بیش از آنکه یک پیش‌بینی باشد درواقع یک راهبرد و استراتژی بود.

اتحاد و وحدت مسلمانان عامل نابودی اسرائیل است
وی اضافه کرد: اگر مسلمانان با یکدیگر متحد و هماهنگ باشند خیلی زودتر از این‌ها اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد البته مهم‌ترین چیز برای ادامه جنگ درواقع آن پشتوانه فکری، روحی و اعتقادی است. عده‌ای می‌گویند که قدرت موشکی ایران راه‌حل اساسی است اما حضرت آقا می‌فرمایند که موشک برای ترس دشمن لازم است اما مسئله اصلی فکری و آن طرح مردم‌سالاری است.
دلاوری افزود: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که موضوع سازش هیچ‌وقت نتوانسته است پشتوانه مردم‌سالاری باشد. سازش هیچ‌وقت راه‌حل سازش با دشمن نبود است و البته دشمن هم مردم‌سالاری اسلامی را تحمل نکرده است.
وی عنوان کرد: پس راه‌حل جمهوری اسلامی برای زدودن اسرائیل یک طرح دوپایه است اول بر پایه مقاومت و بعد بر پایه مردم‌سالاری یعنی مردم‌سالاری که از روی مقاومت باشد نه از روی سازش.

طوفان الاقصی باعث بیداری جهانی شد
این استاد حوزه خواهران عنوان کرد: در عملیات طوفان الاقصی بسیاری‌ها از خبرها از طریق خبرنگاران به جهان مخابره شد و تمام جنایت‌های اسرائیل موجب شد تا گروه‌های مختلف بین‌المللی از خواب بزرگی بیدار شوند مانند اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها، خیابان‌ها، مجلس کشورهای مختلف علیه اسرائیل و در حمایت از مردم فلسطین در حال رخ دادن است که درواقع همان بیداری جهانی است.
وی ادامه داد: امروز در فلسطین هم ضلع سوم مقاومت شکل‌گرفته است و همه مردم یکدست علیه اسرائیل در حال مبارزه هستند و این خیزش‌های باعث شده تا تمام محاسبات اسرائیل بهم بریزد.
دلاوری افزود: از طرف دیگر اتحاد سوریه و یمن و عراق و منطقه خاورمیانه نقش پررنگی برای محو اسرائیل است که با جریان مقاومت در حال رخ دادن است و همچنین اختلافات داخلی اسرائیل و اعتراضات مردم اسرائیل به عملکرد دولت باعث تزلزل قدرت پوشالی این رژیم غاصب شده است.
وی تصریح کرد: دولت‌های اسلامی و کشورهای منطقه هم باید بدانند که اسرائیل برای آن‌ها خطرناک است و هرگونه سازشی با اسرائیل به ضرر آن‌ها خواهد بود. اسرائیل غیر از زبان زور هیچ‌چیزی را نمی‌فهمد و در حال حاضر هم در حال ورود مرحله کشتار غیرنظامی‌ها شده است تا مقاومت را بشکند.


انتهای خبر /160

 
http://qomefarda.ir/50613
اخبار مرتبط

نظرات شما