همسر شهید عربی:

«علی» اولین شهید مدافع حرم شد

همسر شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه شهید عربی همواره به برگزاری یادواره‌های شهدا در محله پردیسان اهتمام داشت گفت: در نهایت علی اولین شهید مدافع حرم محله پردیسان شد.

مریم رضایی همسر اولین شهید مدافع حرم محله پردیسان قم که خود نیز سال‌ها طعم دوری از پدر را چشیده است دوساله بود که پدرش آزاده جانباز غلامحسن رضایی در جبهه‌های دفاع مقدس به اسارت دشمن در آمد و ۸ سال از دیدار پدر محروم بود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست یک حقیقت محض است و شهدای مدافع حرم مصداق بارز این سخن است این شهدا سال‌ها پای مکتب و روایتگری رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نشستند تا توانستند؛ مانند آنها شوند و برای نصرت و برای یاری دین اسلام از همه هستی خود گذشتند.

رضایی ادامه داد: شهید عربی همواره برای حضور در یادواره‌های شهدا و هر مراسمی که به یاد و نام شهدا چه در طول سال و چه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شد اهتمام ویژه‌ای داشت و حتی برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ماه‌ها قبل در تلاش بود، یکی از فعالین پایگاه‌های بسیج در محله پردیسان بود و سعی می‌کرد یاد و نام شهدا را در این محله زنده نگه دارد و در نهایت هم علی اولین شهید مدافع حرم محله پردیسان شد.

همسر شهید مدافع حرم تصریح کرد: وقتی از شهدا حرف به میان می‌آید باید همه ابعاد شخصیتی آنها را در نظر گرفت نباید تصور کرد که شهدا افرادی بودند که از خانواده دل بریده بودند اتفاقاً شهدا از آن دسته از افرادی بودند که به‌شدت عاطفی و به خانواده دل‌بسته بودند و برای اینکه همه خانواده‌ها زیر چتر امنیت زندگی کنند عزیزترین داشته خود که همان جان‌عزیز است را تقدیم کردند.

فرزند آزاده و جانباز خاطرنشان کرد: باحال و هوای فرزندانم بیگانه نیستم خود نیز هشت سال تجربه دوری از پدر که در جبهه به اسارت درآمده بود را تجربه کردم جبهه امروز در محور مقاومت با جبهه دوران دفاع مقدس تفاوتی ندارد و در یک امتداد است و هر کس این دو را از هم جدا بداند به آرمان شهدا خیانت کرده است.

وی گفت: نمی‌توان از دفاع مقدس حرف زد؛ اما غزه را فراموش کرد و یا جنایاتی که امروز در لبنان رخ می‌دهد را نادیده گرفت امروز اگر مراسمی برای زنده نگه‌داشتن دفاع مقدس برگزار می‌شود باید بخشی از آن به محور مقاومت اختصاص پیدا کند رزمندگان امروز در محور مقاومت یادگار معنوی همان رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند دفاع مقدس گنجینه‌ای است که همچنان فرزندانی را تربیت می‌کند که اسلام را یاری می‌کنند.

همسر شهید مدافع حرم عنوان داشت: در این میان وظیفه خانواده شهدا سنگین‌تر است و در حفظ یاد و نام شهدا و گسترش اهداف شهدا باید تلاش کنند سختی‌های زندگی نباید باعث شود که خانواده شهدا در ترویج فرهنگی ایثار و شهادت کوتاهی کنند؛ زیرا وقتی فردی شهید می‌شود دیگر متعلق به آن خانواده نیست و سرمایه اجتماعی همه مردم است و خانواده شهدا هر آنچه از شهید می‌دانند را باید بیان کنند.

رضایی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های شهید عربی خانواده دوستی بود حتی برای حضور در جبهه سوریه و دفاع از حریم عقیله بنی‌هاشم بدون کسب رضایت من به‌عنوان همسرش عازم نشد همچنین در رویدادهای سیاسی از جمله انتخابات و راهپیمایی‌ها جزو اولین نفراتی بود که شرکت می‌کرد.

شهید مدافع حرم علی‌اکبر عربی اولین شهید مدافع حرم محله پردیسان قم متولد تیرماه سال ۱۳۵۵ است و سابقه فرماندهی گردان بیت‌المقدس لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب (ع) قم و همچنین فرماندهی پایگاه بسیج شهید زین‌الدین (ره) را در کارنامه دارد. وی در هنگام شهادت، جانشین فرماندهی گردان ۳ امام حسین (ع) لشکر ۱۷ بود.

علی‌اکبر عربی مانند بسیاری از شهدای مدافع حرم، اعزام‌های متعددی را تجربه نکرد و در نخستین و آخرین اعزام خود به سوریه، به فیض شهادت نائل آمد. او پانزدهم دی‌ماه سال ۱۳۹۴ به سوریه رفت و به مبارزه با دشمنان کوردل اسلام مشغول شد و سرانجام در ۱۳ بهمن سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه در عملیات آزادسازی شهرک‌های شیعه‌نشین نبل الزهرا به شهادت رسید از این شهید والامقام دو فرزند دختر به نام‌های فاطمه و طهورا و یک فرزند پسر به نام محمدمصباح به یادگار باقی‌مانده است طهورا هنگام شهادت پدر ۶ ماه داشت و چند ماه پیش جشن تکلیف خود را بدون حضور پدر گرفت.

شهید علی‌اکبر عربی اولین شهید مدافع حرم محله پردیسان است؛ اما هنوز هیچ یک از معابر قم به نام او مزین نشده است.



انتهای خبر /170

 
http://qomefarda.ir/50639
اخبار مرتبط

نظرات شما