مدیرکل صمت قم:

۱۹۰ جواز تأسیس صنعتی صادر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۹۰ جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۱۴۱ هزار میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای بیش از هفت هزار و ۴۰۰ نفر در این استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اکبر ابدالی بیان کرد: موارد یاد شده شامل جوازهای ایجادی (احداث واحدهای تولیدی جدید) و جوازهای توسعه‌ای (اجرای طرح‌های توسعه در واحدهای تولیدی موجود) است که در هر ۲ مورد شاهد استقبال خوب سرمایه‌گذاران برای انجام فعالیت‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قم هستیم.

 وی افزود: برای حمایت از فعالیت‌های تولیدی در قم، روند پرداخت تسهیلات با همکاری بانک‌های استان در قالب تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ به متقاضیان جریان دارد و در همین رابطه در ۶ماهه نخست امسال، یک هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال تسهیلات برای کمک به تأمین سرمایه موردنیاز صنعتگران پرداخت شد.

 وی با تأکید بر اینکه صدور مجوز برای فعالیت‌های صنعتی در قم مطابق ملاحظات زیست‌محیطی و سایر ملاک‌های تعیین شده است، ادامه داد: روند توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی قم باتوجه‌به اولویت‌های موردنظر استان صورت می‌گیرد که در همین رابطه ما به دنبال ایجاد و راه‌اندازی صنایع پاک، دانش‌بنیان و دارای ظرفیت اشتغال‌زایی بالا هستیم.

شهرک‌های صنعتی قم امکانات فنی و زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور و همچنین صادرات به کشورهای هدف می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.

 شایان‌ذکر است استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، شهاب (چاپ و نشر)، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع)، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد و در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قم نزدیک به ۲ هزار واحد بهره‌بردار با اشتغال بیش از ۵۷ هزار نفر در رشته صنعت‌های مختلف مشغول تولید هستند.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/50966
اخبار مرتبط

نظرات شما