تولیت حرم مطهر بانوی کرامت:
حضرت زهرا (س) تجسم عینی حق است
تولیت حرم بانوی کرامت گفت: باتوجهبه روایات فراوان و زیارتنامه حضرت زهرا (س) ایشان معیار و ملاک حق هستند و هرکس حضرت را خشنود کند خدا را خشنود ساخته و هرکس ایشان را بیازارد خداوند را خشمگین کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلاماللهعلیها، آیتالله سید محمد سعیدی صبح امروز در سخنانی به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها در سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم اظهار داشت: در زیارتنامه بانوی دوعالم زائر شهادت میدهد که أشْهَدُ أَنَّکِ مَضَیْتِ عَلَى بَیِّنَةٍ مِنْ رَبِّکِ و در ادامه می گوید هر کس شما را خوشحال کند پیامبر (ص) را خوشحال کرده و هر کس شما را اذیت کند رسول خدا را اذیت نموده است.
وی تأکید کرد: محتوای اصلی زیارتنامه حضرت زهرا (س) معیار و ملاک برای شناخت حق و باطل است و هر کس بخواهد حق را از باطل تشخیص دهد باید به دنبال الگوبرداری از حضرت صدیقه طاهره (س) باشد و بهگونهای رفتار کند که موجب خشنودی ایشان شود.
سعیدی یادآور شد: ضرورت الگوبرداری از اسوههای الهی را میتوان در سیره حضرت ابراهیم علیهالسلام جستجو کرد؛ حضرت ابراهیم درحالیکه به معاد اعتقاد داشتند؛ اما از خداوند مصداق و نشانه میخواستند تا اطمینان قلبی بیشتری پیدا کنند به همین خاطر خداوند به حضرت ابراهیم علیهالسلام صحنه جمعشدن بدن مردگان و زنده شدن آنها را به ایشان نشان داد.
امامجمعه قم یادآور شد: ما برای دیدن و شنیدن حق و حقیقت مکتوبات و نشانههایی داریم؛ اما برای تجسم عینی و تجلی حق میتوانیم به حضرت زهرا سلاماللهعلیها متوسل و حق را در سیره ایشان مشاهده نماییم.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: ما در قلب خود محبت بانوی دوعالم را داریم که بزرگترین نعمت الهی است و باید در کنار محبت، شیعه حقیقی خاندان عصمت و طهارت بشویم تا در قیامت اهل نجات باشیم.
سعیدی تأکید کرد: ائمه معصومین گاهی مواقع صحنههایی را ایجاد میکردند تا شیعیان فهم درستی از شیعه بودن کسب کنند چرا که محب واقعی کسی است که شیعه حقیقی باشد.
امامجمعه قم در ادامه گفت: ادعای باطل محبان اهلبیت (ع) نسبت به داشتن محبت، مودت و شیعه حقیقی بودن، موجبات ناراحتی حضرات معصومین را فراهم میکند به همین خاطر باید سعی کنیم در ادعای خود صادق باشیم و با انتخاب الگوها و اسوههای مناسب خود را به شیعه حقیقی نزدیک کنیم.
تولیت حرم بانوی کرامت افزود: طبق روایت، شیعه حقیقی کسی است که در برابر اوامر خاندان عصمت و طهارت تابع محض باشد و آنچه که حضرات معصومین نهی کردهاند ترک کند.
وی در پایان گفت: مؤمن و شیعه واقعی به واجبات و محرمات خود دقت دارد و بهراحتی در وقایع اجتماعی به خود اجازه نمیدهد با آبروی دیگران بازی کند.
انتهای خبر /
وی تأکید کرد: محتوای اصلی زیارتنامه حضرت زهرا (س) معیار و ملاک برای شناخت حق و باطل است و هر کس بخواهد حق را از باطل تشخیص دهد باید به دنبال الگوبرداری از حضرت صدیقه طاهره (س) باشد و بهگونهای رفتار کند که موجب خشنودی ایشان شود.
سعیدی یادآور شد: ضرورت الگوبرداری از اسوههای الهی را میتوان در سیره حضرت ابراهیم علیهالسلام جستجو کرد؛ حضرت ابراهیم درحالیکه به معاد اعتقاد داشتند؛ اما از خداوند مصداق و نشانه میخواستند تا اطمینان قلبی بیشتری پیدا کنند به همین خاطر خداوند به حضرت ابراهیم علیهالسلام صحنه جمعشدن بدن مردگان و زنده شدن آنها را به ایشان نشان داد.
امامجمعه قم یادآور شد: ما برای دیدن و شنیدن حق و حقیقت مکتوبات و نشانههایی داریم؛ اما برای تجسم عینی و تجلی حق میتوانیم به حضرت زهرا سلاماللهعلیها متوسل و حق را در سیره ایشان مشاهده نماییم.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: ما در قلب خود محبت بانوی دوعالم را داریم که بزرگترین نعمت الهی است و باید در کنار محبت، شیعه حقیقی خاندان عصمت و طهارت بشویم تا در قیامت اهل نجات باشیم.
سعیدی تأکید کرد: ائمه معصومین گاهی مواقع صحنههایی را ایجاد میکردند تا شیعیان فهم درستی از شیعه بودن کسب کنند چرا که محب واقعی کسی است که شیعه حقیقی باشد.
امامجمعه قم در ادامه گفت: ادعای باطل محبان اهلبیت (ع) نسبت به داشتن محبت، مودت و شیعه حقیقی بودن، موجبات ناراحتی حضرات معصومین را فراهم میکند به همین خاطر باید سعی کنیم در ادعای خود صادق باشیم و با انتخاب الگوها و اسوههای مناسب خود را به شیعه حقیقی نزدیک کنیم.
تولیت حرم بانوی کرامت افزود: طبق روایت، شیعه حقیقی کسی است که در برابر اوامر خاندان عصمت و طهارت تابع محض باشد و آنچه که حضرات معصومین نهی کردهاند ترک کند.
وی در پایان گفت: مؤمن و شیعه واقعی به واجبات و محرمات خود دقت دارد و بهراحتی در وقایع اجتماعی به خود اجازه نمیدهد با آبروی دیگران بازی کند.
انتهای خبر /
نظرات شما