رئیس اداره توسعه ایمنی راههای قم:
راههای اصلی قم خطکشی شد

رئیس اداره توسعه ایمنی راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای قم گفت: عملیات اجرایی طرح خطکشی راههای اصلی این استان به طول ۸۰۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» علی احمدی جبلی اظهار کرد: با توجه به بهسازیهای صورتگرفته در محورهای استان و نیاز به حذف و تجدید خطوط ترافیکی، پروژه خطکشی راههای اصلی قم در قالب طرحی پیمانی آغاز شده است.
وی با بیان این که در مجموع بیش از ۸۰۰ کیلومتر خطکشی در این طرح اجرا خواهد شد، افزود: خطوط ترافیکی به شیوه اسپری سرد و در دو رنگ زرد و سفید اجرا میشود که نقش بسزایی در هدایت و ایمنی رانندگان، بهویژه در ساعات شب و شرایط جوی نامساعد از جمله بارش یا مه آلودگی ایفا میکند.
احمدی جبلی با اشاره به اهمیت علائم و خطوط ترافیکی، تصریح کرد: این خطوط ضمن هدایت بصری رانندگان، حامل پیامهای ترافیکی مهمی هستند که جزئیات آنها در دستورالعملها و آموزشهای راهنمایی و رانندگی تشریح شده است.
رئیس اداره توسعه ایمنی راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای قم همچنین گفت: اعتبار اجرای این پروژه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال است که از محل منابع سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور تأمین شده است.
وی زمان تکمیل این طرح را پایان آبانماه سال جاری برآورد کرد و گفت: حجم بالای تردد در محورهای اصلی استان بهویژه در ایام پیک سفرهای تابستانی از یکسو و احتمال بارشهای پاییزی از سوی دیگر، از عواملی است که ممکن است روند اجرای پروژه را با کندی مواجه کند.
احمدی جبلی در بخش دیگری از سخنان خود به هزینههای بالای اجرای خطکشی معابر اشاره کرد و افزود: رانندگان نقش مهمی در حفظ و ماندگاری این خطوط دارند و انتظار میرود با رعایت اصول رانندگی و توجه بیشتر به این موضوع، در صیانت از خطوط ترافیکی همکاری کنند.
وی تردد خودروها روی خطوط تازه اجرا شده، بهویژه در ساعات اولیه پس از خطکشی را از مهمترین عوامل تخریب یا محوشدن آنها دانست و تأکید کرد: اصولاً عبور وسایل نقلیه از روی خطوط ترافیکی ممنوع است و رانندگان باید همواره بین خطوط ترافیکی حرکت کنند.
گفتنی است خطکشی راهها متناسب با نوع محور و شرایط ترافیکی، به روشهای مختلف از جمله اسپری سرد و گرم، اکستروژن (خطوط برجسته پلهای)، دو جزئی، نقوش و سایر روشهای نوین انجام میشود.
انتهای خبر/
وی با بیان این که در مجموع بیش از ۸۰۰ کیلومتر خطکشی در این طرح اجرا خواهد شد، افزود: خطوط ترافیکی به شیوه اسپری سرد و در دو رنگ زرد و سفید اجرا میشود که نقش بسزایی در هدایت و ایمنی رانندگان، بهویژه در ساعات شب و شرایط جوی نامساعد از جمله بارش یا مه آلودگی ایفا میکند.
احمدی جبلی با اشاره به اهمیت علائم و خطوط ترافیکی، تصریح کرد: این خطوط ضمن هدایت بصری رانندگان، حامل پیامهای ترافیکی مهمی هستند که جزئیات آنها در دستورالعملها و آموزشهای راهنمایی و رانندگی تشریح شده است.
رئیس اداره توسعه ایمنی راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای قم همچنین گفت: اعتبار اجرای این پروژه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال است که از محل منابع سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور تأمین شده است.
وی زمان تکمیل این طرح را پایان آبانماه سال جاری برآورد کرد و گفت: حجم بالای تردد در محورهای اصلی استان بهویژه در ایام پیک سفرهای تابستانی از یکسو و احتمال بارشهای پاییزی از سوی دیگر، از عواملی است که ممکن است روند اجرای پروژه را با کندی مواجه کند.
احمدی جبلی در بخش دیگری از سخنان خود به هزینههای بالای اجرای خطکشی معابر اشاره کرد و افزود: رانندگان نقش مهمی در حفظ و ماندگاری این خطوط دارند و انتظار میرود با رعایت اصول رانندگی و توجه بیشتر به این موضوع، در صیانت از خطوط ترافیکی همکاری کنند.
وی تردد خودروها روی خطوط تازه اجرا شده، بهویژه در ساعات اولیه پس از خطکشی را از مهمترین عوامل تخریب یا محوشدن آنها دانست و تأکید کرد: اصولاً عبور وسایل نقلیه از روی خطوط ترافیکی ممنوع است و رانندگان باید همواره بین خطوط ترافیکی حرکت کنند.
گفتنی است خطکشی راهها متناسب با نوع محور و شرایط ترافیکی، به روشهای مختلف از جمله اسپری سرد و گرم، اکستروژن (خطوط برجسته پلهای)، دو جزئی، نقوش و سایر روشهای نوین انجام میشود.
انتهای خبر/
منبع:روابطعمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم
نظرات شما