پرستار قمی در گفتگو با قم فردا:

دورهمی های شب یلدا موج دیگری از کرونا را رقم خواهد زد/ فشار عاطفی از دست دادن هموطنانمان به دوش پرستاران است

پرستار قمی با اشاره به اینکه در این یک سال سختی های زیادی را تحمل کردیم اما بیشترین این ها سختی عاطفی بود که پرستاران و کادر درمان در زمانی که هموطنانمان به دلیل این بیماری از دنیا می رفتند تحمل می کردند گفت: از مردم می خواهیم از دورهمی شب یلدا بپرهیزند تا شاهد از دست دادند هموطنانمان نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،در یک سالی که کرونا در جهان و از جمله کشور ما شیوع پیدا کرده جلوه های از فداکاری های زیادی به نمایش در آمد که در این میان پرستاران پرچمدار این فداکاری ها بودند فاطمه آقابزرگی پرستار قمی در اوج کرونا مراسم عروسی خود را که کارت های آن  را هم پخش کرده بود کنسل کرد و در بیمارستان ماند و به بیماران خدمت کرد.


این پرستار قمی به مناسبت روز پرستار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: با توجه به اینکه من و همسرم کارمند بخش درمان بودیم از بهمن ماه کارهای مراسم عروسی خود را انجام داده بودیم و کارت ها هم چاپ شده و آماده بود تا اینکه از اوایل اسفند ماه این بیماری شیوع پیدا کرد ما حتی در هفته های اول این بیماری امیدوار بودیم که بتوانیم مراسم عروسی را برگزار کنیم زیرا تصور می کردیم در یکی دو هفته اول این بیماری تمام می شود اما این اتفاق رخ نداد.

 این پرستار قمی افزود: این مسئله برای ما بار مالی و بار روانی زیادی داشت دقیقاً در شبی که قرار بود مراسم عروسی ما در فروردین برگزار شود من در بیمارستان حضور داشتم به نظر شخصی من بهترین حالت گذراندن شب عروسیم که کنسل شده بود بودن در بیمارستان و خدمت به بیماران بود آن شب احساس بسیار خاصی داشتم از ماه ها قبل برنامه ام این بود که آن شب یک شب به یاد ماندنی باشد و البته هم به یاد ماندنی شد .

آقابزرگی تصریح کرد : خدمت کردن به بیماران در شرایط بحرانی لذت خاصی دارد در دورانی که مراسم عروسی خود را کنسل کرده بودم پیک اول را پشت سر گذاشته بودیم احساس خوبی داشتم .

پرستار قمی ادامه داد: مردم ما همیشه مردم خوبی بودند و با بقیه مردم دنیا متفاوت هستند در دوره ای که کرونا پیش آمد جامعه کادر درمان بیشتر دیده شدند و مردم قدردانی بیشتری نسبت به گذشته انجام می دادند و مهر و محبت زیادی را نثار کادر درمان از جمله پرستاران می کردند .

وی عنوان داشت: بسیاری از خیرین به این مسئله ورود پیدا کردند و به بیماران کرونا در کنار پرستاران خدمت کردند کمکهای هرچند کوچک مردم در این مسئله برای ما بسیار ارزشمند بود این که تلاش می‌کردند با هر روشی که می توانند به بیماران و پرستاران خدمت کنند بسیار ارزشمند بود وقتی مردم با یک پاکت آبمیوه یا یک بسته سوهان از پرستاران پذیرایی می کردند شاید از نظر خودشان کوچک بود ولی واقعاً خستگی را از تن پرستاران بیرون می کرد.

 آقا بزرگی بیان داشت : در بیرون وقتی مردم متوجه می شدند که ما از کادر درمان و پرستاران هستیم احترام زیادی قائل می شدند و حتی در هنگام انجام کارهای مراسم عروسی تقریباً در تمامی موارد تخفیف ویژه به ما دادند.

 وی ادامه داد: نمی خواهم کلیشه ای صحبت کنم اما در این یک سال از اینکه شغل پرستاری را انتخاب کردم مصمم تر شدم زیرا در این یکسال بیشتر متوجه شدم که چقدر مفید بودم و تا الان به اهمیت این شغل پی نبرده بودم نقش پرستاران در این دوره نمود پیدا کرد و هم خودمان احساس خوب پیدا کردیم که چقدر مفید هستیم اینکه ما وسیله شدیم از طرف خداوند برای خدمت به بیماران شاید قبلا این احساس را کمتر داشتیم.

این پرستار قمی  تاکید کرد:  در این یک سال سختی های زیادی را تحمل کردیم اما بیشترین این ها سختی عاطفی بود که  پرستاران و کادر درمان در زمانی که هموطنانمان به دلیل این بیماری از دنیا می رفتند تحمل می کردند دقیقاً به یاد دارم که یکی از بیماران ما حال خوبی داشت و امید داشتیم بهبود پیدا کند اما یک روز که من برای تحویل شیفت رفتم مشاهده کردم پرستاران بخش هر کدام در یک گوشه نشسته و اشک می ریزند زیرا این بیمار را از دست داده بودیم اتفاقات غم‌انگیز را بارها مشاهده کردیم این صحنه بعد از گذشت ۱۰ ماه هنوز در ذهن من مانده است این اتفاق تاثیر خیلی بدی روی روحیه پرستاران بخش گذاشته بود و هنوز هم این مسئله را من به یاد دارم اینکه چرا این بیمار که حالش خوب بود را به خاطر عوارض کرونا از دست دادیم .

وی بیان داشت : در این یک سال بار کاری پرستاران چندین برابر افزایش یافته است زمان های پیش می آمد که با بیش از ۴۰ بیمار در بخش داشتیم که هیچکدام همراه نداشتند که این بیماران علاوه بر پرستاری نیازهای درمانی هم داشتند و علاوه بر آن باید کارهایی را که همراه بیمار انجام می‌داد را انجام می‌دادیم از طرفی هم باید پرستار باشیم هم همراه بیمار و هم حال روحی آن را بخواهیم ترمیم کنیم در توان ۳ پرستار نبود زیرا گاهی ما برای چهل بیمار فقط ۳ پرستار داشتیم.

آقا بزرگی گفت: از مردم می خواهیم که از دورهمی های شب یلدا پرهیز کنند به خاطر خودشان و به خاطر عزیزان شان دیگر نمیخواهم مشاهده موج کرونا در شهرمان باشیم اکنون بسیاری از بخش ها از بیماران کرونا خالی شده است و اگر مردم رعایت نکنند دوباره با پیک کرونا مواجه خواهیم شد.
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22720
اخبار مرتبط

نظرات شما