توزیع اینترنتی کالا راهی برای حذف واسطه ها

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: با توزیع اینترنتی کالا، اختلاف قیمت از مزرعه تا سفره کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا جاوید عربشاهی مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی  گفت: عرضه ۲ قلم محصول لبنی همچون پنیر و ماست در سامانه بازرگام آغاز شده و مابقی اقلام هم قرار است به صورت آنلاین توزیع شوند.

او گفت: تقاضا برای خرید از طریق سامانه بازرگام با رضایتمندی نسبی مواجه شده، چرا که دیگر در شهر تهران شاهد صف‌های طولانی و بار ترافیک نیستیم.

عربشاهی ادامه داد: با عرضه اینترنتی اقلام نگرانی مردم در خصوص عرضه محصولات با قیمت بالاتر از بازار به پایان می‌رسد.

به گفته او، توزیع اینترنتی مرغ و تخم مرغ از طریق سامانه بازرگام طی فراخوانی از آبان در تهران آغاز شد و سپس در ۲۸ آبان کرج، ۳۰ آبان اصفهان و از آذر در مشهد، شیراز و یزد این طرح را ادامه دادیم.

این مقام مسئول گفت: با توجه به پلتفرمی‌هایی که اعلام آمادگی کردند، توزیع اینترنتی کالا در سراسر کشور را توسعه خواهیم داد.

به گفته او، از ظرفیت‌های بومی هر استان برای عرضه دیجیتالی استفاده می‌کنیم به طوری که اگر پلتفرم‌ها در آن استان‌ها اعلام آمادگی کردند که استاندارد‌های مدنظر برآورده شد، پس از انعقاد قرارداد توزیع آغاز می‌شود.

عربشاهی گفت: طی فراخوانی از ظرفیت تمامی پلتفرم‌ها استفاده می‌کنیم و متقاضیان سراسر کشور می‌توانند به آدرس الکترونیکی سازمان درخواست خود را ارسال کنند تا پس از بررسی کارشناسی کار خود را آغاز کنند.

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی درباره علل اختلاف ۶ تا ۷ برابری قیمت کالا از تولید تا بازار گفت: گرچه هزینه استاندارد حمل و نقل، اُفت کالا، انبارداری، جعبه و سود متعارف کشاورز بر قیمت تمام شده اضافه می‌شود، اما میزان آن در حدی نیست که ۵ تا ۶ برابر بر قیمت کالا اضافه شود که همگی ناشی از سودجویی دلالان است، حال با توزیع اینترنتی اقلام اساسی به دنبال حذف واسطه‌ها و دلالان و کاهش اختلاف قیمت از مزرعه تا سفره هستیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30228
اخبار مرتبط

نظرات شما