سیر نزولی وضعیت عفاف و حجاب در جامعه

دادستان قم با تأکید بر اینکه وضعیت فعلی عفاف و حجاب در جامعه به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و روز به روز هم سیر نزولی به خود می‌گیرد، گفت: متأسفانه چالش‌ها و دغدغه‌های اقتصادی سال‌های اخیر، عاملی برای به حاشیه رفتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت الاسلام حسن غریب دادستان قم در جمع طلاب و فضلای گلپایگانی مقیم حوزه علمیه قم با بیان اینکه دادستان به عنوان مدعی العموم وظیفه دارد تا با جرائمی که جنبه عمومی دارد برخورد کند، اظهار داشت: موضوع حجاب و عفاف از جمله مسائلی است که بازخواست‌های متعددی از سوی مؤمنین صورت می‌گیرد. این مسئله در جامعه به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و روز به روز سیر نزولی به خود می‌گیرد.

وی، فضای مجازی و رهاشدگی مطلق در این فضا را مهمترین عامل شکل‌گیری آسیب‌های حوزه حجاب و عفاف توصیف کرد و اذعان داشت: ترویج ولنگاری فرهنگی و تزلزل بنیان خانواده از جمله رویکردهای دشمنان اسلام در مواجهه با کشورهای اسلامی است.

دادستان قم با بیان اینکه تمام مطالبه‌گری در حوزه چالش‌های اجتماعی و فرهنگی به سمت دادستان‌ها خالی از ایراد نیست، اظهارداشت: برخی از دستگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگ دینی به ویژه حوزه عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند و قرارگاه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی دادسرا نیز بنا به رسالت و وظیفه خود، حجم عظیمی از اقدامات را برای مقابله با چالش‌های اجتماعی داشته است.

دادستان قم با بیان اینکه گزارش‌های مردمی در رابطه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی بلافاصله پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از چالش‌ها و مشکلات اجتماعی در همان نقطه سرآغاز خشکانده می‌شود.

غریب به موضوع سگ گردانی و دوچرخه سواری بانوان در معابر عمومی اشاره کرد و اذعان داشت: متأسفانه چالش‌ها و دغدغه‌های اقتصادی روزهای اخیر، عاملی برای به حاشیه رفتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده و این مهم کمتر مورد توجه آحاد مردم قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های قرارگاه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی دادسرا ارائه کرد و اظهار داشت: عمل درست و دقیق به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بهره‌گیری از زبان مهرورزانه بسیار تأثیرگذار است.

دادستان قم ضمن تبیین برخی از آسیب‌های پیرامونی موضوع عفاف و حجاب، تأکید کرد: این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه حوزه‌های علمیه و طلاب به ویژه خطبا و وعاظ قرار گیرد.

وی همچنین اذعان داشت: پیامک‌های کلاهبردارانه از جمله موضوعاتی است که روزانه قربانیان خود را با هدایت آنها به سمت درگاه اینترنتی شکار و حساب‌های بانکی را خالی می‌کنند و روحانیون می‌توانند در این رابطه نیز روشنگری کنند. 

غریب در بخش پایانی سخنان خود ضمن ذکر مصادیقی، به برخی از موضوعات پرونده‌های پر مخاطب اشاره کرد و اظهار داشت: شهوت، وجه مشترک بخش قابل توجهی از گروه‌های انحرافی و التقاطی است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31582
اخبار مرتبط

نظرات شما