عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در گفتگو با قم فردا:

رشد جمعیت در کشور با یک چالش و بحران روبرو است/ نیازمند فرهنگ سازی در زمینه فرزندآوری هستیم

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران گفت: رشد جمعیت در کشور با یک چالش و بحران روبرو است که باید با راهکارهای علمی و برنامه‌ریزی بر این چالش فائق شویم.

شهلا کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به این که در زمینه فرزندآوری نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که زوج‌ها با این که از لحاظ مالی مشکلی ندارند اما تمایلی به فرزندآوری ندارند که این خود یک بحران است.
 وی ادامه داد: در این بخش اقتصاد در مراحل بعدی قرار دارند و این فرهنگ بدی است که در بین این افراد رواج پیدا کرده که اجازه نمی‌دهد فرزندآوری داشته باشند.
کاظمی به سن ازدواج اشاره کرد و گفت: فرزندآوری در ایران با سن ازدواج رابطه معکوس دارد، به‌طوری‌که هراندازه سن ازدواج افزایش پیدا می‌کند تعداد فرزندان کاهش پیدا می‌کند.
وی در خصوص میزان رشد جمعیت در آینده گفت: در آینده با ادامه روند فعلی شاهد کاهش آمار رشد جمعیت خواهیم بود و بعد از مدتی حتی احتمال منفی شدن روند رشد جمعیت وجود دارد.
جمعیت‌شناسی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: سن ازدواج مناسب برای دختران 20 سال است که هم‌اکنون به بالای 26 سال رفته است نکته تلخ‌تر این‌که برخلاف گذشته 5 سال بعد از ازدواج زوجین اقدام به فرزندآوری می‌کنند که درواقع زمان طلایی بارداری را ازدست‌داده‌اند.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/32841
اخبار مرتبط

نظرات شما