عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه علمیه کشور:

راهبرد امام و رهبری در حوزه خانواده، فرزندآوری است/یکی از مهمترین علت های طلاق در ایران فضای مجازی است

عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه علمیه کشور با اشاره به اینکه راهبرد امام و رهبری در حوزه خانواده، فرزندآوری است، گفت: امروز موضوعات مربوط به خانواده در حال تبدیل شدن به ابربحران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌‌ محمدمسلم وافی  در نشست مجازی  با موضوع  خانواده و راهبری جمعیت در دیدگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: امروز موضوعات مربوط به خانواده و جمعیت در حال تبدیل شدن به ابر بحران است.
وی ادامه داد: ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که این بحران از کجا شروع شد. برای این مسئله باید به انقلاب جنسی اشاره کنیم.
این کارشناس مسائل خانواده عنوان کرد: در صده اخیر کشوری در غرب دنیا به نام آمریکا بود که خانواده ها به شدت مذهبی بودند به گونه ای که هر یکشنبه در کلیسا حاضر می شدند و زن ها کاملا محجبه بودند. اما در سال های 1950 میلادی طی بیست سال اتفاقاتی در آمریکا رخ داد که آن را انقلاب جنسی نامیدند.
وی افزود: 5 اتفاق در این دوران در آمریکا رخ داد که جایگاه خانواده، جایگاه زن و جایگاه فرزند آوری از بین رفت.
تغییر قوانین مربوط به خانواده
حجت الاسلام وافی بیان کرد: اولین اتفاق این بود که آلفرد کنزی  دو جلد کتاب نوشت که در انتهای این کتاب یک جمله نوشت و آن این بود«طبق تحقیقات من اکثریت مردم آمریکا مسائل غیر اخلاقی می خواهند، خانواده دوست نیستند، چرا به خاطر اقلیت بر روی اکثریت فشار می آورید و قوانین شما اینقدر سختگیرانه است». همین کتاب موجی در آمریکا را راه انداخت که مردم هم با این موج همراه شدند.
وی خاطرنشان کرد: این جمله در اکثر روزنامه های دهه هشتاد هم در ایران گفته شد و روزنامه ها اشاره می کردند که زن ها حجاب نمی خواهند و چرا سخت میگیرید که در آن زمان طبق بخشنامه مانتوهای دختران در دبیرستان ها به رنگ روشن درآمد.
عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه علمیه کشور افزود: بر اساس تغییر قوانین در آمریکا به یکباره حدود 40 درصد زندگی هایی که با امر ازدواج رقم می خورد تبدیل به زندگی های هم باشی شد که در ایران از آن به عنوان ازدواج سفید یاد می شود.
وی گفت: زندگی های هم باشی یعنی اینکه زن و مرد با یکدیگر زندگی می کنند و ممکن هم بود بچه دار شوند اما ازدواج آنها رسمی نبود. این مسئله بسیار خطرناک بود و فروپاشی بزرگی در مسئله خانواده در آن سال هارخ داد که همه این اتفاقات به خاطر تغییر قوانین بود.
ترویج زندگی های هم باشی
حجت الاسلام وافی ادامه داد: دومین اتفاق در غرب با محوریت آمریکا این بود که خانومی جنبشی راه انداخت با این ادعا که خانوم ها تا چه زمانی باید بچه بیاورند، چرا مردها بچه نمی آورند. راهپیمایی بزرگی هم راه انداختند. همین جنبش موجی را راه انداخت که چرا باید ازدواج کنیم.
وی ابراز داشت: امروز این موج وارد ایران شده است. نگویید که ما به خاطر مسائل اقتصادی ازدواج نمی کنیم در حالی که امروز دو میلیون720 هزار مرد در کشور داریم که در سن ازدواج هستند و دارای شغل و ماشین هستند اما ازدواج نمی کنند. اگر این موج با فضای مجازی همراه شود در آینده ما با پدیده ای به نام زندگی های هم باشی در ایران روبرو خواهیم شد.
ظهور تلویزیون های کابلی در آمریکا
این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: سومین اتفاق این بود که مردم آمریکا غیر از تلویزیون رسمی خود تلویزیونی هایی در خانه با کابل قرار دادند که فیلم های +18 و یا غیر اخلاقی را به آنها نمایش دهد.
وی تاکید کرد: این جا این سوال پیش می آید که  امروز در ایران مثل تلویزیون های کابلی چه چیزی داریم؟ در این خصوص باید به فیلیمو و امثال آن اشاره کنیم که مردم پول می دهند و فیلم هایی که مناسب نیست را تماشا می کنند.
 توزیع گسترده قرص های ضدبارداری
حجت الاسلام وافی ادامه داد: چهارمین اتفاقی که در امریکا رخ داد این بود که چند شرکت آمریکایی قرص های ضدبارداری را در بین مردم توزیع کردند.مردم آمریکا نمی دانستند این قرص ها چیست و این شرکت ها جمله ای را پیوست این قرص ها کردند که این بود«قرص ها را بخورید بچه دار نمی شوید و آبرویتان نمی ریزد». نقش این قرصها در خصوص خانواده ترویج فرهنگ ضد اخلاقی در آمریکا است.
ترویج طلاق بی دلیل/ یکی از مهمترین علت های طلاق در ایران فضای مجازی است
وی بیان کرد: پنجمین پایه شکل گیری انقلاب جنسی در آمریکا این بود که آقای ریگان اعلام کرد که چرا طلاق را اینقدر سخت کرده اید. طلاق بی دلیل که این در آن سال ها موجی از طلاق را در آمریکا راه انداخت.
عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه علمیه کشور تاکید کرد: یکی از مهمترین علت های طلاق در ایران فضای مجازی است. فضای مجازی سوغات غرب برای ایران بود.
وی تصریح کرد: مجموع این پنج اتفاق یعنی چاپ کتاب ها، جنبش، ظهور تلویزیون های کابلی، ورود گسترده قرص های ضد بارداری و طلاق بی دلیل باعث شد مسئولین آمریکا از سال 1950تا1970 با دو مسئله از دست دادن خانواده و مفهوم خانواده و  از دست دادن جمعیت جوان مواجه شوند.
حجت الاسلام وافی افزود: بعد از این اتفاق مسئولین کشور آمریکا در اتاق های فکر خود دو تصمیم گرفتند که اولی این بود سریعا گذشته را جبران کنند و دوم اینکه رقبا هم باید گرفتار این مسائل شوند. رقبای آمریکا، چین و اسلام بودند. چین به دلیل مسائل اقتصادی باید مبتلا به این مسئله شود و اسلام هم با محوریت ایران باید در مسئله خانواده با مشکلات متعدد روبرو شود.
وی ادامه داد: به همین دلیل مجموعه ای را در آمریکا به نام «IPPF»تشکیل دادند. ماموریت این مجموعه ظهور این اتفاقات در دیگر کشورها بود و در ایران هم مامور خود را به نام خانم فرمانیان مسئول این اتفاقات شد. این فرد را چند سال آموزش دادند تا بتواند این 5رخداد را در این پیاده کند. البته این اتفاقات در زمان شاه بود.
عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه علمیه کشور در ادامه با اشاره به مفهوم خانواده در نظر و دیدگاه امام خمینی(ره)، گفت: امام خمینی(ره) بعد از انقلاب راهبرد را خانواده با محوریت جمعیت و فرزندآوری قرار دادند. در دهه 60 مشکلی نبود و زنان ایران متوسط 6فرزند به دنیا می آوردند .
وی اضافه کرد: بعد از رحلت امام خمینی(ره) ، جانشین او هم راهبرد را راهبرد امام درحوزه خانواده و فرزندآوری اعلام کردند. اما در آن زمان سازمان های مختلف بین المللی وارد شدند و با ایران قراردادهایی بستن منوط به این که ما به شما وام می دهیم شما جمعیت را کم کنید. دولت وقت تعهد را امضا کردکه ما کاری می کنیم که تعداد میانگین فرزند از 6به 4کاهش پیدا کند. که در ظرف چند سال این اتفاق رخ داد. حتی  بعد ها قانونی تنظیم شد که اگر کسی بیش از سه فرزند داشته باشد از خدمات دولت محروم می شود.
تذکر و هشدا رهبر معظم انقلاب در خصوص جمعیت و خانواده
حجت الاسلام وافی افزود: حضرت آقا در سال 90بازهم راهبرد را در حوزه جمعیت و خانواده در جمع مسئولین تکرار کردند و طی ده سال حضرت آقا 53بار در خصوص این موضوع تذکر و هشدار دادند اما گوش شنوایی نبود.
امروز موضوعات مربوط به خانواده در حال تبدیل شدن به ابربحران است
وی تاکید کرد: امروز وضعیت ما در حوزه خانواده و فرزندآوری به ابربحران تبدیل شده است. زاد و ولد ما از 6و نیم به یک و شش دهم رسیده است. این خطر بسیار بزرگی است.
این کارشناس فرهنگی ادامه داد: به غیر از ابعاد سیاسی و بین المللی دلایلی مانند اقتصاد، تربیت فرزند، عدم همراهی شوهر در فرزندآوری، ندانستن ارزش فرزند، ندانستن جایگاه مادر، از دست دادن شغل، ترس از آینده فرزندان و بسیاری از موارد دیگر را اشاره کرد.
مشکلات امروز جامعه در مباحث فرهنگی است
وی عنوان کرد: ولی مشکل اصلی امروز کشور ما در این خصوص مباحث فرهنگی است و در این خصوص همه از جمله تلویزیون، طلبه ها، مسئولین ، رسانه و... مقصر هستند .
حجت الاسلام وافی افزود: فرهنگ مانندهوا است. اگر هوای یک جامعه آلوده باشد همه مریض می شوند پس اگر فرهنگ جامعه هم آلوده شود همه مریض خواهند شد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/33843
اخبار مرتبط

نظرات شما