تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع):

وحدت امت اسلامی از آثار اصلی فریضه حج است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان این که وحدت امت اسلامی از آثار اصلی فریضه حج است، گفت: مسلمانان در مقطع کنونی بیش از پیش به وحدت و همگرایی نیاز دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر در همایش بین‌المللی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها که ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه ادیان و مذاهب در قم برگزار شد، اظهار داشت: حج دارای منافع بسیار زیادی است به‌طوری امام هشتم امام مهربانی‌ها در این باره می‌فرمایند: حج منافعش به‌گونه‌ای است که شرق و غرب عالم را در برمی‌گیرد و همه کسانی که به حج آمده و نیامده‌اند از این منافع بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: همه مسلمانی که استطاعت مالی دارند موظف هستند یک‌بار در طول عمر خود به حج بیایند و مشکلات هم را بفهمند و برای حل آن چاره‌اندیشی کنند.
قاضی عسکر به ویژگی‌های حج اشاره کرد و گفت: رویکرد معنوی و اخلاقی و رویکرد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از ویژگی‌های حج هستند که می‌تواند کشورهای مسلمان را به نزدیک‌تر کند.

وی افزود: یک بحث تعارف است که همه مسلمانان با هم آشنا شوند و با بیان مشکلات خود سایر مسلمانان را از آن آگاه می‌کنند علاوه بر این بحث تبادل نظر اندیشمندان جهان اسلام موضوعیت دارد که اینها بنشینند در کنار هم و برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی کنند تا مرتبه و جایگاه مسلمانان در جهان بالا برود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ابراز داشت: در حوزه بحث اقتصادی نیز کشورهای مسلمان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند چرا که کشورهای اسلامی دارای بالاترین ذخایر انرژی هستند که می‌توانند با یکدیگر و تعامل با هم در زمینه‌های تولید و فروش محصولات بین خودشان برنامه‌ریزی گسترده داشته باشند.
وی بیان داشت: وحدت امت اسلامی یکی دیگر از فواید حج است تا در کنار هم شبهه زدایی کنند چرا که هنوز هم شبهه‌هایی قدیمی وجود دارد و در این میان اگر قرار باشد که مکه و مسجدالحرام وسیله‌ای بشود برای شبهه زدایی و آگاهی ملت‌های مسلمان نیاز به این داریم که کشورهای اسلامی نگاه خودشان را به حج بازنگری کنند.
قاضی عسکر در خصوص حاکمان سرزمین وحی نیز بیان داشت: مدیریت اینجا باید در دست انسان‌های باتقوا باشد که از غیر خدا نترسند و راه را برای پیشرفت جهان اسلام فراهم کنند.
وی تأکید کرد: اختلاف در حج معنایی ندارد به‌طوری‌که همه باهم بردار و برابر هستند و  این مهم در اعمال حج نیز نمایان است.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/34906
اخبار مرتبط

نظرات شما