دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم خبر داد:

پرداخت ۱۰۷۷۱فقره تسهیلات ازدواج و ۱۴۲۱۵ فقره تسهیلات فرزندآوری از ابتدای سال

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم گفت: از ابتدای سال ۱۰۷۷۱ مورد به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات ازدواج و ۱۴۲۱۵ مورد به مبلغ بیش از ۶ هزار میلیارد ریال در قالب وام فرزندآوری به متقاضیان در استان اعطا شده است.

سید رسول میر خلف در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در استان، اظهار داشت: از ابتدای امسال، ۲۴۹ هزار میلیارد ریال برای ۱۵۹ هزار و ۱۶۳ فقره تسهیلات، توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.
وی افزود: از این میزان، ۱۰۷۷۱ مورد به مبلغ  ۱۴ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات ازدواج و ۱۴۲۱۵ مورد به مبلغ بیش از ۶ هزار میلیارد ریال در قالب وام فرزندآوری به متقاضیان در استان اعطا شده است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اضافه کرد: تعداد افراد متقاضی وام فرزندآوری که در صف انتظار قرار دارند زیاد نیست که برخی در حال تشکیل پرونده و برخی هم در حال آوردن ضامن هستند و این‌گونه هم نیست که بانک‌ها بگویند نمی‌توانند پرداخت کنند؛ اما اگر متقاضی مشکلات این‌چنینی دارد می‌تواند با دبیرخانه کمیسیون و یا بازرسی همان بانک برای پیگیری تماس بگیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح خرید پنج هزار یورو به متقاضیان ارز گفت: بانک‌های دارای واحد‌های ارزی و صرافی‌های مجاز در سطح شهر، موظف به اعطای ارز ۵ هزار یورویی به متقاضیان با داشتن کارت ملی و شناسنامه هستند.
میر خلف در پاسخ به این سؤال در خصوص توقف پرداخت تسهیلات خرد از سوی برخی بانک‌ها،  تصریح کرد: امروز به علت تغییر قیمت کالاها، تولیدکنندگان و صاحبان واحد‌های تولیدی برای سرمایه در گردش، نیازمند تسهیلات بانکی هستند که منابع بانک‌ها محدود است و توان تأمین کامل درخواست واحد‌های تولیدی را نداریم.
وی عنوان کرد: بانک‌ها می‌توانند تسهیلات خرد را از اقساط دریافتی و مطالبات وصول شده پرداخت و با مردم همکاری کنند و تأکید می‌کنیم باتوجه‌به مشکلات اقتصادی و نزدیکی به پایان سال نهایت همکاری و پرداختی در تسهیلات خرد صورت بگیرد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/39690
اخبار مرتبط

نظرات شما