آموزش بیش از ۵ هزار نفر از فرهنگیان قم در طرح قرآنی اتقان

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ملی اتقان در ۵ استان کشور در راستای ارتقای توانمندی‌های قرآنی ویژه ی آموزگاران و مدیران و معاونین دوره تحصیلی ابتدایی اجرا و بیش از ۵ هزار نفر از فرهنگیان قمی تحت آموزش قرآنی این طرح قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، میکائیل باقری شامگاه سه شنبه در کارگروه تخصصی اجرای طرح اتقان در مدارس دوره ابتدایی که در سالن جلسات خانه معلم یک آموزش و پرورش استان و با حضور مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت جمعی از معاونین و روسای آموزش و پرورش استان برگزار شد،  با اشاره به مراحل و جزئیات اجرای طرح اظهار داشت: اجرای این طرح به منظور ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران و مدیران و معاونین دوره تحصیلی ابتدایی به صورت آزمایشی با تغییر رویکرد در پنج استان کشور که استان قم نیز جزو یکی از آنها است اجرا می‌شود.

مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اهداف این طرح تصریح کرد: آموزگاران و مدیران معاونین دوره تحصیلی ابتدایی با شرکت در این طرح به سه مهارت روان خوانی و روخوانی آیات کتب درسی، حفظ و درک معنایی 20 سوره پایانی کوتاه قرآن و اجرای صحیح با درک معنای نماز در اقامه صحیح است.

 حجت الاسلام محمد امینیان نیز عنوان کرد: روند اجرای طرح در استان با تشکیل سه کمیته ناظران اجرای طرح که با ارتباط با وزارت خانه به روند کلی اجرای طرح نظارت دارند، کمیته استانی نیز برای بررسی ظرفیت ها و معرفی اساتید و کمیته منطقه ای که ظرفیت های مناطق و نواحی آموزش و پرورش را بررسی می کند و اقدام لازم برای اجرای طرح را با مؤسسات قرآنی فراهم می سازد. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم در ادامه با بیان اقدامات صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد: مفاهیم سوره‌های کوچک قرآن در قالب محتواهای آفلاین از سوی وزارت آموزش و پرورش تولید شده و در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

امینیان با بیان اینکه طرح اتقان با مشارکت دو معاونت پرورشی و فرهنگی و معاونت آموزش ابتدایی اجرا می‌شود، ادامه داد: ناظران طرح از بین قاریان و حافظان توانمند استان که با تایید اداره قرآن، عترت و نماز انتخاب می‌شوند، بر فرایند اجرایی نظارت می کنند.

وی استان قم را به دلیل اهتمام و ظرفیت های فراوانی که در فعالیت های قرآنی دارد به عنوان یکی از استان‌های هدف و منتخب در سال اول اجرای طرح معرفی کرد و افزود: با همکاری معاونت آموزش ابتدایی بنا است به یاری خدا برای بیش از 5000 هزار نفر از فرهنگیان استان قم در گام اول طرح اتقان در اسفندماه سال جاری دوره های کیفیت بخشی برگزار و 60 ساعت ضمن خدمت و همچنین گواهی پایان دوره رسمی لحاظ شود.

استقبال پرشور دانش آموزان قمی از پویش ملی هیس‌طوری

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم در زمینه اجرای پویش کتابخوانی هیس‌طوری نیز گفت: اولین دوره ی این پویش ملی با عنوان نیاز امروز جامعه و دانش‌آموزان با استقبال دانش‌آموزان قمی در حال پیگیری و انجام است.

به گفته ی امینیان بی‌گمان، کسانی که در وادی پیشرفت‌های گوناگون، گام‌های بلند برداشته‌اند، هرگز با کتاب‌خوانی بیگانه نبوده‌اند، بلکه مطالعه را عنصری اصلی و ضروری می دانند.

وی پویش هیس‌طوری را عنوان یک مسابقه ملی کتابخوانی برای دهه هشتادی‌ها دانست و گفت: بر اساس این طرح شرکت کنندگان با مطالعه مجموعه 15 جلدی کتاب‌هایی با عنوان «سرگذشت استعمار»، با آنچه که در تاریخ استعمار روی داده است، آشنا می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت آسان نوجوانان در این پویش ملی یادآور شد: دانش آموزان برای شرکت در این پویش می‌توانند به سامانه Hisstori.ir مراجعه کنند و از آن طریق نسبت به تهیه کتب با تخفیف ویژه اقدام کنند.

وی با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: دانش آموزان قمی می‌توانند پس از مطالعه کتاب در آزمون ساده ای که طراحی شده شرکت کنند و در چهار قالب، ساخت پادکست یا عکس‌نوشت، نقاشی کمیک و تصویر سازی کنشگری کرده و در پایان از جوایز متعدد این پویش بدون قرعه کشی بهره مند شوند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40150
اخبار مرتبط

نظرات شما