گزارش تصویری؛

حال و هوای مسجد مقدس جمکران در شب اول قدر

هم‌زمان با شب ۱۹ ماه مبارک رمضان اولین شب از لیالی قدر و شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) عاشقان امامت و ولایت با حضور گسترده در مسجد مقدس جمکران به راز و نیاز با معبود پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هم‌زمان با شب ۱۹ ماه مبارک رمضان اولین شب از لیالی قدر و شب ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام عاشقان امامت و ولایت با حضور گسترده در مسجد مقدس جمکران به راز و نیاز با معبود پرداختند.

دهه هشتادی‌ها حضور گسترده‌ای داشتند برخی با خانواده و برخی با گروه دوستان آمده بودند، برخی‌ها با عکس حاج قاسم و برخی در تمامی فرازهای دعای جوشن کبیر ایستاده بودند.

دهه نودی‌ها که انتظار می‌رفت مشغول بازی و شیطنت دوران کودکی باشد گویی در این فضا همه چیز فرق می‌کرد چون همپای بزرگترها ذکر می‌گفتند و قرآن به سر می‌گذاشتند‌.

ظاهر و پوشش‌ها متفاوت بود لوتی‌های دهه هشتادی که دشمن به فکر جذب در آن‌ها در جبهه خود بود هنگام دعا فرج دست‌هایشان به سوی آسمان بلند بود و اشک و آه آن‌ها نشان از منتظر واقعی بود و هنگام دعای برای سلامتی رهبر معظم انقلاب از عمق وجود آمین می‌گفتند.

گاهی از جمع جدا شده و در گوشه و کنار خلوت کرده و با خدای خود راز و نیاز می‌کردند، دختران کوچک اصرار داشتند چادر به سر کنند چادرهای گل گلی و چادرهای مشکی کوچک را که می پوشیدند گویی فرشتگان از آسمان به زمین جمکران آمدند تا مراسم شب زنده داری قدر را جلوه دیگری ببخشند.

در پایان مراسم دهه هشتادی‌ها عجله‌ای برای رفتن نداشتند و برای جمع آوری فرش‌های حیاط به خادمان کمک می‌کردند.
و از چهره‌هایشان پیدا بود که از این کار لذت می‌برند خلاصه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران شب پیروزی در برابر دشمنی بود که سال‌ها نقشه کشیده بود دهه هشتادی و نودی‌ها را از اسلام و اهل بیت دور کند.
 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/41321
اخبار مرتبط

نظرات شما