استقرار واحدهای صنعتی جدید با آلایندگی بالا در قم ممنوع است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: استقرار واحدهای صنعتی جدید با آلایندگی بالا در شهرک‌های صنعتی استان ممنوع شده‌است و مجوزهای لازم برای فعالیت در این زمینه‌ها به متقاضیان داده‌ نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اکبر ابدالی بیان داشت: حفظ محیط زیست از جمله رویکردهای مهم سازمان صمت قم در توسعه صنعتی استان است و به همین دلیل براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به طرح‌هایی که آلایندگی بالایی دارند مجوز فعالیت نمی‌دهیم.

وی افزود: به جای صنایع آلاینده، به دنبال گسترش و استقرار واحدهای صنعتی پاک، پیشرفته، دانش‌بنیان، کم‌آب‌بر و سازگار با محیط زیست در شهرک‌های صنعتی استان هستیم و در این راستا از حضور سرمایه‌گذاران استقبال و شرایط فعالیت را برای آنان تسهیل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: توسعه صنعت در قم باید مبتنی بر الگو و برنامه‌های از پیش‌ تعیین شده باشد و بر این اساس ما از طرح‌هایی که آلایندگی بالایی ایجاد می‌کند حتی اگر ظرفیت خوبی برای تولید و اشتغال داشته باشد در شهرک‌های صنعتی استان استفاده نخواهیم کرد.

ابدالی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که سال گذشته ۶۳۴ جواز و ۱۲۴ پروانه فعالیت در قم صادر شد، گفت: در همین رابطه ۴۰ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال در زمینه توسعه و ایجاد ۱۵۳ واحد صنعتی در استان سرمایه گذاری شد که فرصت اشتغال برای سه‌هزار و ۹۸۱ نفر را فراهم کرد.

گفتنی‌است شهرک‌های صنعتی قم امکانات فنی و زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/41448
اخبار مرتبط

نظرات شما