معاون مالی‌واقتصادی شهرداری‌قم:

طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از دستگاه‌های‌دولتی

معاون مالی‌واقتصادی شهرداری‌قم طلب ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری از دولت را مورد توجه قرار داد و گفت: این مبلغ در حدود ۸۰ درصد بودجه یک سال شهرداری است که تحقق آن نیاز به اهتمام دستگاه‌های‌اجرایی و دولت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهرداد توکلی‌مقدم با اشاره به تعاملات مثبت دولت، استانداری و شهرداری‌قم در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: در راستای تعاملات شهرداری با سایر دستگاه‌ها، ۴۰ درصد از عوارض پروژه‌های نهضت ملی مسکن کاهش پیدا کرد تا امر ساخت مسکن برای مردم تسهیل شود.  
وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای‌اسلامی‌شهر، پیش‌بینی‌شده که این عوارض به‌صورت ماهیانه پرداخت و تا پایان سال ۱۴۰۲ تسویه شود، که البته این امر به‌طور کامل محقق نشده است.  
معاون مالی‌واقتصادی شهرداری‌قم با اشاره به قرارداد صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری، ادامه داد: پروانه‌ها از سمت شهرداری صادر می‌شود، اما پرداخت عوارض ساختمانی با تأخیر مواجه شده است.  
وی طلب ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری از دولت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این مبلغ در حدود ۸۰ درصد بودجه یک سال شهرداری است که تحقق آن نیاز به اهتمام دستگاه‌های‌اجرایی و دولت دارد.  
توکلی‌مقدم با اشاره به اینکه پرداخت این بدهی حرکت شهرداری‌قم برای تقویت زیرساخت‌های شهری و تسریع پروژه‌های‌عمرانی را سرعت خواهد داد افزود: هرساله به مبلغ مطالبه اضافه می‌شود و از طرفی شهرداری‌قم در تلاش است برای جبران این موضوع به سمت سرمایه‌گذاری پیش رفته و فشار را برای مردم مضاعف نکند.  
وی با بیان اینکه روند اجرای تبصره ۶ قانون نحوه تقویم به‌خوبی پیش نمی‌رود گفت: برخلاف تبصره ۶ قانون نحوه تقویم ابنیه و اراضی، شهرداری در تبصره ۳ و ۴ ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها، عملکرد مناسبی در ۵ ماهه نخست سال نسبت به سال‌های گذشته داشته است.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/45173
اخبار مرتبط

نظرات شما