دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی:

میز تخصصی اعتکاف راه‌اندازی شود

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی میز تخصصی اعتکاف گفت: حکم و اعتبار این میز تخصصی از سوی شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی صادر می‌شود و ستاد مرکزی اعتکاف بازوی فکری و طراحی شورا در این موضوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در دیدار با حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف در قم، با تأکید بر اهمیت موضوع اعتکاف، افزود: یک میز تخصصی اعتکاف با حکم شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی با حضور خود این اعضا در ستاد مرکزی اعتکاف تأسیس شود.
وی با اشاره به عمق تأثیرگذاری اعتکاف در جان‌ها و نفوس انسان، فرمایشات مقام معظم رهبری در برنامه گام دوم انقلاب اسلامی را موردتوجه قرارداد و گفت: باید از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ترویج معنویت استفاده کنیم که یکی از جنبه‌های ترویج معنویت در جامعه برپایی اعتکاف است.
وی ادامه داد: این مراسم معنوی باید ماهی یک‌بار برای عموم جامعه برقرار شود و ازجمله اشخاصی که بیشتر نیاز به شرکت در مراسم اعتکاف دارند مسئولان و مدیران در رده‌های مختلف مدیریتی هستند که حتماً باید در این مراسم و ظرفیت اصیل اسلامی برای تزکیه روحی شرکت کنند.
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف در این دیدار به تبیین اقدامات صورت‌گرفته در عرصه ملی، استان‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی اعتکاف پرداخت.
حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای در پایان با اشاره به راهبردها و برنامه‌ریزی‌های ستاد اعتکاف در عرصه بین‌الملل به تأسیس دفتر برون‌مرزی ستاد در لبنان و توسعه و ترویج آن در کشورهای دیگر اشاره کرد.


 

انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45857
اخبار مرتبط

نظرات شما