رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم:

قم میزبان بخش معارفی مسابقات بین‌المللی قرآن است

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: این استان در دی‌ماه سال جاری میزبان ۹۰ شرکت‌کننده بخش نهایی معارفی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد صالح‌نژاد ابراز داشت: هم اکنون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در حال برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری این مسابقات می‌باشد و ستادی نیز به‌منظور پیگیری فعالیت‌ها تشکیل شده است.
وی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان بخش معارفی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش‌های صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن در ۲ بخش خواهران و برادران با هم رقابت خواهند کرد.
صالح‌نژاد یادآور شد: مسابقات مقدماتی استانی در ۲۷ مهرماه گذشته برگزار شده‌ است و در مرحله کشوری ابتدا در آذرماه مسابقه به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و نفرات برتر دی‌ماه در قم مسابقه کتبی و نیز شفاهی شرکت می‌کنند.
وی افزود: مرحله استانی مسابقات بخش معارفی در قم نیز در محل بقعه امامزاده علی ابن جعفر (ع) برگزار و ۱۰ نفر برتر برای حضور در مسابقه غیرحضوری انتخاب شدند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم ابراز داشت: سال گذشته نیز مرحله نهایی بخش معارفی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در قم برگزار و نفرات برتر آن اعلام شدند.
وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی مسابقات بخش معارفی در قم ایجاد شده است و استان هر سال میزبان این بخش خواهد بود.
هشت الی یازدهم بهمن‌ماه سال گذشته استان قم میزبان بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه بود.
در مرحله نهایی این مسابقات ۲۴ نفر در بخش تفسیر از قرآن کریم، ۲۶ نفر در بخش صحیفه سجادیه و ۲۴ نفر در بخش نهج‌البلاغه شرکت کردند که از این تعداد ۳۸ نفر آقا و ۳۶ نفر زن بودند.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45958
اخبار مرتبط

نظرات شما