معاون اداره کل آموزش‌وپرورش قم خبر داد:

اعتکاف بیش از ۵ هزار دانش‌آموز در مساجد قم

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: اعتکاف یکی از رویش‌ها و فرصت‌های معنوی و تربیتی است، مراسم نورانی اعتکاف به‌عنوان یک موقعیت تربیتی مشترک با همکاری نهادهای مکمل تربیت در مساجد کشور به‌حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محمد امینیان، اعتکاف را یکی از رویش‌ها و فرصت‌های معنوی و تربیتی دانست که به‌عنوان یک موقعیت تربیتی مشترک با همکاری نهاد‌های مکمل تربیت در مساجد کشور به‌حساب می‌آید.
معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اعتکاف بیش از ۵ هزار دانش‌آموز در مساجد استان قم گفت: تقویت و گسترش معنویت و اخلاق اسلامی در بین دانش‌آموزان، آشناکردن آنان با مباحث و معارف اسلامی و تقویت ارتباط و همدلی بین آنان از مهم‌ترین اهداف اعتکاف دانش‌آموزی دانست.
امینیان با اشاره به تفاوت اعتکاف دانش‌آموزی با اعتکاف مساجد گفت: اعتکاف دانش‌آموزی با محوریت و تلاش خود دانش‌آموزان برگزار می‌شود و مدیریت برنامه‌ها و مراسم‌ها به عهده خود دانش‌آموزان معتکف می‌باشد که این باعث می‌شود فضای برنامه‌ها مناسب با اقتضائات و فضای فکری دانش‌آموزان باشد.
معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم عنوان کرد: برای دستیابی به این اهداف و اجرای مناسب این مراسم معنوی، با تأکید بر مشارکت فعال دانش‌آموزان و فرهنگیان در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌ها، شیوه‌نامه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانش‌آموزی از طرف وزارت آموزش‌وپرورش به استان‌ها ابلاغ شده است.
معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: غیبت دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم اعتکاف در روز شنبه موجه تلقی می‌شود.
معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم به اقدامات اجرایی قبل از برگزاری مراسم اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد اجرایی برگزاری مراسم اعتکاف، مجوز برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی، انتخاب مکان‌های اعتکاف دانش‌آموزی و برنامه‌ریزی به‌ازای هر ۱۵ نفر دانش‌آموز با به‌کارگیری یک مربی، ازجمله اقدامات انجام شده بود.
امینیان نشست‌های بصیرتی و معرفتی، اقامه نماز جماعت، مناجات روزانه، برگزاری مراسم میلاد امام علی (ع)، برگزاری مراسم وفات حضرت زینب (س)، سخنرانی تخصصی، کرسی آزاداندیشی، محافل قرآنی، پخش کلیپ و مستند دانش‌آموزی، هم‌خوانی و ایده‌های خلاق و کنشگری برای برنامه‌های نیمه شعبان در قالب هیئات دانش‌آموزی از جمله این موارد به شمار می‌آید.
او ادامه داد: از همه مجموعه‌ها و نهاد‌هایی که برای برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی از جمله ستاد مرکزی اعتکاف، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان تبلیغات اسلامی که پای‌کار دانش‌آموزان آمدند تشکر می‌کنیم.
معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم در پایان گفت: موضوع اعتکاف فرصت مغتنمی است که باید هیئت‌های مذهبی، مساجد، تشکل‌های دانش‌آموزی و مدارس از این ظرفیت تربیتی استفاده کنند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47323
اخبار مرتبط

نظرات شما