مرجع تقلید شیعیان:

خود را سرباز معمم حوزه کتابخانه و کتابخوانی می‌دانم

یکی از مراجع تقلید بابیان اینکه پرداختن به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی باعث حفظ و انتقال تمدن‌ها می‌شود، گفت: خود را سرباز معمم این حوزه می‌دانم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»

 آیت‌الله سبحانی در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: ازنظر دین مقدس اسلام، کتاب ارزش بالایی دارد و خداوند متعال در قرآن کریم و آیه شریفه «ن والقلم و ما یسطرون» به قلم و کتاب سوگند می‌خورد که این نشان از فایده بسیار کتابت برای انسان‌ها و بشریت است.

 وی بیان کرد: کتاب و پرداختن به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی باعث حفظ و انتقال تمدن‌ها می‌شود؛ اگر نوشتن نبود، تمدن‌ها به عصرهای دیگر منتقل نمی‌شد و بشر در همان تمدن نخست خود باقی می‌ماند.

 این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه با اختصاص فضا در مؤسسه امام صادق (ع) دو کتابخانه برای آقایان و بانوان و استفاده عموم مردم، خصوصاً طیف‌های متنوع جوانان، راه‌اندازی شده است، گفت: خود را سرباز معمم این حوزه می‌دانم.

 * فعالیت ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور

 مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه نزدیک به ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور فعالیت دارد، مطرح کرد: ۸۰۰ کتابخانه عمومی روستایی در کشور وجود دارد؛ همچنین ۵۵ کتابخانه سیار فعال است که در سطح مدارس، مساجد و محلات شهرها کتاب و خدمات فرهنگی به مردم ارائه می‌کنند.

 وی اظهار کرد: ایران در غرب آسیا نخستین کشور، جزو ۵ کشور نخست در آسیا و ۲۰ کشور نخست در دنیا در بحث تعداد کتابخانه‌های عمومی است.

 * شرکت بیش از یک میلیون نفر در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

 دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر اینکه آموزش در کتابخانه‌های عمومی موضوع مهمی است، افزود: روزانه حدود ۱۲۰ هزار امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور داریم؛ برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از دیگر برنامه‌های نهاد است که در اسفندماه اختتامیه آن برگزار خواهد شد و در چند دوره اخیر بیش از یک میلیون نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: تلاش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر تمرکز در حوزه کودک و نوجوان است و می‌خواهیم کتابخانه‌ها را با مدارس ارتباط داده و ان‌شاءالله زنگ کتاب‌خوانی در مدارس برقرار شود.

 دبیرکل نهاد پیش‌ازاین دیدار ضمن بازدید از کتابخانه آقایان و کتابخانه بانوان مؤسسه امام صادق (ع) مسائل آن را بررسی کرد.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/47351
اخبار مرتبط

نظرات شما