با حضور معاون رئیس‌جمهور؛

۲۶۰ پروژه عمرانی، صنعتی و کشاورزی در قم افتتاح شد

هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر ۲۶۰ پروژه عمرانی، زیربنایی، صنعت، کشاورزی و مدیریت شهری با حضور سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عصر جمعه در قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از استانداری قم، این پروژه‌ها با اعتبار ۶۹ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۲۵۰ نفر در بخش‌های مختلف استان در حاشیه افتتاح طرح صنعتی ذوب گستر قم در منطقه نیزار این استان توسط معاون رئیس‌جمهور به‌صورت نمادین افتتاح شد.
در این مراسم به‌صورت تفکیکی ۳۸ پروژه با اعتبار ۸۱۲۲ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و زیربنایی، ۳۵ پروژه کشاورزی با اعتبار ۱۸۲۷ میلیارد ریال، چهار پروژه صنعتی با اعتبار ۳۴۴۵۰ میلیارد ریال و ۱۸۳ پروژه مدیریت شهری با اعتبار ۲۵۴۶۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پس از افتتاح طرح صنعتی ذوب گستر قم همچنین از بخش‌های مختلف مجموعه صنعتی بازدید کرد.
مجموعه صنایع ذوب گستر قم توسط بخش خصوصی با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان احداث شده که ظرفیت تولید ۱۸ هزار تُن شمش فولادی و شمش‌های کم‌کربن را دارد و ظرفیت توسعه آن ۲ میلیون تُن در سال پیش‌بینی شده است.
این مجموعه صنعتی برای تسهیل فعالیت‌های خود نیروگاه برق و خط انتقال آب احداث کرده است.
معاون رئیس‌جمهور در آیین افتتاح صنایع ذوب گستر قم با تقدیر از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان دلسوز و متعهد این مجموعه بزرگ صنعتی اظهار داشت: این کار شما مصداق بارز جهاد اقتصادی است و مجاهدان عرصه جنگ اقتصادی اکنون وظیفه بزرگ و ارزشمندی به عهده دارند.
سید محمدحسینی همچنین خطاب به سرمایه‌گذاران، مدیران تولیدی و کارگران حاضر در مراسم گفت: اقتصاد از اولویت‌های قطعی کشور است و باید روزبه‌روز در حال تحرک، پویایی و توسعه مجموعه خود باشید، دولت مردمی در کنار شماست و اهتمام ویژه‌ای به حمایت از فعالان بخش خصوصی و تسهیل فعالیت آنان دارد.
وی ضرورت توجه به ارتقای جایگاه قم را به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی مورد تأکید قرارداد و گفت: قم از جایگاه و اعتبار جهانی برخوردار است و نگاه افکار عمومی به این شهر نسبت به مناطق دیگر متفاوت است و ضرورت دارد در همه عرصه‌ها سرآمد باشد.
همچنین با حضور معاون رئیس‌جمهور همچنین از دیوارکوب افتتاح ۲۶۰ پروژه با اعتبار ۶۹۸۶۵ میلیارد ریال در استان قم رونمایی شد.
سید محمد آقامیری استاندار قم نیز در سخنانی گزارشی از برنامه‌های استان برای تسهیل در سرمایه‌گذاری و توسعه قم در بخش‌های مختلف ارائه داد.
معاون رئیس‌جمهور در سفر به قم ضمن زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در گلزاری شهدای علی بن جعفر (ع) قم حضور یافت، همچنین در جمع نمازگزاران جمعه به‌عنوان سخنران پیش از خطبه گزارشی از فعالیت‌های دو سال گذشته دولت را ارائه داد.
حسینی همچنین در این سفر با خانواده دو نفر از شهدای اخیر حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سوریه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47529
اخبار مرتبط

نظرات شما