طرح دانشگاه‌ها و مساجد برای ساخت منازل سیل‌زدگان/ ثبت‌نام از گروه‌های جهادی برای اعزام به مناطق سیل‌زده

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مساجد و دانشگاه‌ها برای ساخت منازل سیل‌زدگان آغاز خواهد شد و بعد از آن نیز روند ساخت منازل توسط گروه‌های جهادی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، صادق مفرد مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشجویی خبرگزاری فارس، با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور گفت: متأسفانه با سیلی که در حدود ۱۸ استان کشور رخ داد، تقریبا نزدیک به ۷۰ هزار واحد مسکونی به صورت کامل تخریب شد و ساخت این منازل به تنهایی توسط مردم سیل‌زده و دستگاه‌های اجرایی امکانپذیر نخواهد بود.

 مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در ادامه تأکید کرد: بر همین اساس طرحی با عنوان جهاد همبستگی ایجاد شد و طی آن قرار شد هر مسجد متولی ساخت یک واحد مسکونی شود که این طرح مشابه همان پویش سراسری « هر دانشگاه، یک خانه» است که در این طرح کمک‌های مردم جمع‌آوری می‌شود و بعد از شناسایی محرومان واقعی توسط گروه‌های جهادی بر اساس اولویت‌بندی برای این خانواده‌ها اقدامات ساخت منزل مسکونی را آغاز می‌کنیم.

مفرد ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها ۲۰ هزار واحد از این ۷۰ هزار واحد توسط بسیج ساخته خواهد شد و هر واحد صنفی هم متولی تهیه لوازم منزل برای یک خانه شده است.

وی گفت: با این اقدامات تلاش می‌کنیم مردم سیل‌زده زودتر به خانه‌های خود بازگردند،‌ چون امید نمی‌بینیم با سیستم دولتی و اقداماتی که کند پیش می‌رود در پرداخت وام‌ها، کار انجام شود.

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی با بیان این‌که وام‌های در نظر گرفته‌شده برای ساخت منازل تنها می‌تواند هزینه سفت‌کاری را بدهد، گفت: به همین دلیل با کمک گروه‌های جهادی تلاش خواهیم کرد که هزینه‌ها را پایین بیاوریم.

وی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مساجد و دانشگاه‌ها برای ساخت منازل سیل‌زدگان آغاز خواهد شد و بعد از آن نیز روند ساخت منازل توسط گروه‌های جهادی آغاز می‌شود.

مفرد خاطرنشان کرد: برای این کار دو پوستر طراحی شده که هر مسجد و دانشگاه می‌تواند به کمک آن کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کند و کمک‌های جمع‌آوری‌شده در سامانه‌ای جمع خواهد شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت منازل هزینه می‌شود.

 

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از همه گروه‌های جهادی که علاقمند به ساخت منازل برای سیل‌زدگان هستند ثبت‌نام می‌کنیم، به خصوص گروه‌هایی که تجربه فعالیت‌های عمرانی دارند. مردم هم می‌توانند هم کمک مالی کنند و هم به گروه‌های جهادی بپیودندد.

لازم به ذکر است جهادگران برای ثبت‌نام می‌توانند از اینجا اقدام کنند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/7890
اخبار مرتبط

نظرات شما