معاون هماهنگ کننده سپاه قم:

لازمه حضور در فضای مجازی داشتن سواد رسانه است

معاون هماهنگ کننده سپاه قم با اشاره به اینکه جبهه انقلاب دستاوردها و خدمات را در فضای مجازی بیان کنند، گفت: با داشتن سواد رسانه و ایجاد پیوست رسانه ای می توان سناریویی از قبل طراحی شده برای رفع کاستی ها و مقابله با توطئه های دشمنان داشت.

مهدی کبیری پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه درحال حاضر فضای مجازی ابزار قدرتمندی در دست دشمنان و مخالفین نظام جمهوری اسلامی می باشد لذا تمام دستاوردها و خدماتی که برای نظام انجام می گیرد بوسیله هجمه سنگین و عملیات روانی که از طرف مخالفین صورت می گیرد تقریبا از دیده ها پنهان می ماند و مردم آثار این دستاوردها را حس نمی کنند.
وی ادامه داد: به دلیل این القاعات صورت گرفته از سوی دشمنان مردم حتی با دیدن این دستاوردها به باور لازم نرسیده و پیامدها و اثرات را درک نمی کنند.
معاون هماهنگ کننده سپاه قم اظهار داشت: جبهه انقلاب با در دست گرفتن فضای مجازی می تواند با نشان دادن خدمات و دستاوردهای خود در این فضا، تقابل برابری با دشمنان داشته باشد و همچنین می تواند مردم را به باور "ما می توانیم" برساند که این خود مستلزم داشتن سواد رسانه است.
وی با شاره به اینکه متاسفانه در بخشی از جامعه انقلابی فضای مجازی به خوبی درک نشده بیان داشت: داشتن پیوست رسانه برای اقدامات بسیجیان و انقلابیون بسیار ضروری است زیرا قبل از انجام عمل می توانند بازخوردها و پیش بینی هایی از از آن موضوع را از مخاطب داشته باشند و نکات ضعف و قوت و حتی اطلاع از نتیجه ی این عمل را متوجه شوند.
کبیری اظهار داشت: با داشتن سواد رسانه و ایجاد پیوست رسانه ای می توان سناریویی از قبل طراحی شده برای رفع کاستی های داشت تا بتوان از آن برای بهبود اقدامات استفاده کرد، وگرنه در صورت انجام عملی بی برنامه و بدون سناریو به راحتی حتی با یک توئیت ساده در فضای مجازی آن اقدام بر باد خواهد رفت.
وی گفت: با توجه به اینکه جامعه و به خصوص جوانان رویکردها و اطلاعات و اخبار را از فضای مجازی کسب می کنند لذا یک توجه و تمرکز ویژه برای رصد فضای مجازی لازم است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم با اشاره به حضور افراد سرشناس و نظامی در فضای مجازی گفت: بیشتر افراد به دلیل نبود امنیت با هویت های ساختگی در این فضا حضور دارند و از افشای هویت اصلی خود جلوگیری می کنند که اگر بستر مناسبی برای نخبگان فراهم شود می توان از هویت حقیقی این افراد نخبه در جهت تولید و نشر محتوای اثر بخش استفاده کرد.

انتهای پیام/150


http://qomefarda.ir/29014
اخبار مرتبط

نظرات شما