رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با قم فردا :

۴۸درصد دانش آموزان قمی واکسینه شده اند/ برای جلوگیری از وقوع موج بعدی کرونا باید ۸۰درصد جمعیت استان واکسینه شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۴۸درصد دانش آموزان قمی واکسینه شده اند، گفت: واکسینه شدن ۸۰ درصد جمعیت استان برای جلوگیری از موج‌های بعدی کرونا لازم است.


دکتر قدیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،با اشاره به اینکه ۶۲درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در قم واکسینه شده اند، اظهار داشت: تاکنون بیش از  ۶۴۵هزار دز در نوبت اول و بیش از ۳۰۴هزار دز در نوبت دوم به جمعیت بالای ۱۸سال تزریق شده است

وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۹۵۰ هزار دُز واکسن در دو نوبت اول و دوم در استان به جمعیت بالا ۱۸سال تزریق شده است.
۴۸درصد دانش آموزان قمی واکسینه شده اند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به وضعیت تزریق واکسن به دانش آموزان در استان، گفت: تاکنون به ۴۸۷۰۰ نفر از  سنین ۱۲ تا ۱۸سال در استان واکسن تزریق شده است که باتوجه به جامعه هدف این بازه سنی بیش از ۴۸ درصد دانش آموزان تاکنون در قم واکسینه شدند.
وی اضافه کرد: امکان تزریق واکسن به دانش آموزان ۱۲تا۱۸ سال با دو واکسن پاستوکووک و سینوفارم وجود دارد و هر کدام از دانش آموزان با انتخاب خود با یکی از این واکسن ها واکسینه می شوند.
قدیر خاطرنشان کرد: دانش آموزان هرچه سریعتر واکسینه شوند بهتر است چرا که باید چهار هفته بعد نوبت دوم را دریافت کنند و دو هفته بعد از تزریق دوم ایمنی کامل می شود.
وی ابراز داشت: برای بازگشایی مدارس در دو مقطع اول و دوم متوسطه باید در اسرع وقت دانش آموزان نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند. برای اینکه سیستم آموزشی هر چه سریعتر به صورت حضوری برگزار شود و دانش آموزان بیش ازاین آسیب آموزشی نبینند باید هر چه سریعتر دانش آموزان واکسینه شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه واکسیناسیون اجباری نیست، ولی برای فراهم بودن شرایط بازگشایی مدارس نیازمند واکسیناسیون هستیم، گفت: در حال حاضر در مراکز درمانی استان  ۳۰۰بیمار کرونایی داریم که حال ۸۵بیمار بد است و روزانه هم به صورت متوسط ۵ تا ۸نفر فوتی های کرونایی می باشد.
وی تصریح کرد: روند بیماری در استان نزولی است ولی نباید غافل گیر شویم . سینوس های کوچک باعث ایجاد موج می شود پس  برای در امان ماندن از شیوع مجدد کرونا باید ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از شرکت در تجمعات و زدن‌ ماسک نسبت به تزریق واکسن اقدام کرد.
قدیر بااشاره به اینکه ما از خانواده ها خواهش داریم برای واکسینه شدن هرچه سریعتر اقدام کنند، گفت: واکسینه شدن ۸۰ درصد جمعیت استان برای جلوگیری از موج‌های بعدی کرونا لازم است.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/29208
اخبار مرتبط

نظرات شما