عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با قم فردا:

حضرت زهرا(س) بهترین الگو در راستای شناخت و اطاعت از ولایت است/ شهید سلیمانی حقیقتاً پرورش یافته مکتب فاطمی بود

عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی حقیقتاً پرورش یافته مکتب فاطمی بود، گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگو در راستای شناخت و اطاعت از ولایت است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به نقش حضرت زهرا در حفظ اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه بقای اسلام و آموزه های دینی مرهون مجاهدت مظلومانه حضرت زهرا(س) است.
وی ادامه داد: مکتب حضرت زهرا(س) بیشترین نقش و تأثیر را در راستای حفظ اسلام و دفاع از آموزه های دینی و به خصوص امر ولایت داشته است.
این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه اگر حضرت زهرا نبود امروز اسلام هم نبود، گفت: بزرگان دین بر این موضوع تاکید کرده اند که بقای اسلام و تشیع به برکت وجود صدیقه کبری(س) و دفاع جانانه ایشان از ولایت است.
وی اضافه کرد: فرزندان حضرت فاطمه (س) در طول تاریخ همواره در برابر جریان انحراف و ظلم ایستاده اند و از حقانیت مکتب قرآن و اهل بیت(ع) دفاع کرده اند و امروز ما به عنوان شیعیان و محبین آن ها موظف به ادامه این راه نورانی هستیم.
 عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی ها حقیقتاً پرورش یافته مکتب زهرای مرضیه هستند و این شهدا راهی را به ما نشان دادند که آغازگر آن در مسیر دفاع از ولایت حضرت فاطمه (س) بودند.
وی تصریح کرد: وجود مقدس حضرت زهرا(س) بزرگترین الگوی شناخت ولایت و اطاعت از آن است و کسانی که مدعی پیروی از راه و مرام و سیره حضرت زهرا(س) هستند حقیقتاً باید از این الگوی بی نقص تبعیت کنند نه این که صرفاً در حرف و شعار دم از ولایت بزنند اما در جایی که لازم باشد، سستی و غفلت بورزند.

مجاهدت انقلابی
وی اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) الگوی بی‌بدیل مجاهدت، شجاعت و خروش انقلابی است نام مبارک فاطمه اطهر(س) به عنوان یک مجاهده در تاریخ بشریت می‌درخشد، فاطمه زهرا(س) با یک روحیه انقلابی بدون واهمه از کسی نقاب از چهره نفاق برداشت و با تیزبینی نسبت به انحرافات پس از رحلت رسول خدا(ص) هشدار داد.
بصیرت و دشمن‌شناسی
حجت الاسلام ملک زاده عنوان کرد:  مهم‌ترین رکن بصیرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) دشمنشناسی است. موضع ایشان احیای حق ولایت بود و در برابر این حق آسیب‌های فراوان دیدند، اما هرگز سکوت نکردند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/30540
اخبار مرتبط

نظرات شما