اختتامیه جشنواره هنر آسمانی در قم

هشتمین جشنواره هنر آسمانی ویژه هنرمندان حوزوی با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه گفت: در این دوره از جشنواره بیش از هزار و سیصد و بیست اثر در دو بخش هنر‌های نمایشی و تجسمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت ۴۰ اثر برگزیده شدند.

حجت الاسلام حسین ملانوری افزود: کیفیت آثار رسیده به این دوره، در مقایسه با دوره‌های پیشین افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره هنر‌های آسمانی تنها جشنواره هنری حوزه‌های علمیه است گفت: این جشنواره همه ساله با هدف شناسایی طلاب هنرمند، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در عرصه‌های گوناگون هنری، فرهنگی و اجتماعی توسط طلاب و ایجاد زمینه رشد و ارتقای آثار هنری طلاب و معرفی آن‌ها به جامعه هنری برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: این دوره از جشنواره در بخش عمومی در موضوع‌های عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، امیدآفرینی، مدیریت جهادی، امر به معروف و نهی از منکر و اعتیاد؛ و در بخش ویژه در موضوعات مسجد و جمعیت برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش هنر‌های نمایشی و تجسمی و در رشته‌های فیلمنامه، نمایشنامه، بازی‌نامه، کارگردانی، بازیگری، تهیه‌کنندگی، طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، نگارگری و کاریکاتور برگزار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در این جشنواره با بیان این که هنر در ذات خود ارزشمند است افزود: هنر یک امر وجودی شگفت‌انگیز و قابل تحسین است و هنگامی به تحسین نهایی راه می‌یابد که به ارزش‌های دیگر گره بخورد و عقل و وحی بر آن حاکم باشد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر لزوم وجود هنر اسلامی در جامعه گفت: هنر وقتی اسلامی می‌شود که تفاوت‌هایی با مطلق هنر داشته باشد که چند نظریه قابل ارایه است؛ یکی اینکه هنری که توسط مسلمانان و در تاریخ و تمدن اسلامی خلق شده باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اعتصاب بعضی افراد، برای زندانی شدن طلاب و روحانیان در کشور جمهوری آذربایجان گفت: این اعتراض به خاطر توهین به مقدسات بوده است که از دولت جمهوری آذربایجان انتظار می‌رود به این عواطف توجه کنند و از جسارتی که به مقدسات شده است، عذرخواهی کنند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34315
اخبار مرتبط

نظرات شما