نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

اصلی ترین شعار حج وحدت و اتحاد مسلمانان است

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اهمیت حج گفت: اصلی‌ترین شعار حج وحدت و اتحاد مسلمانان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب طی سخنانی به‌صورت مجازی در همایش بین‌المللی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها که ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه ادیان و مذاهب در قم برگزار شد، اظهار داشت: حج مظهر وحدت است و در مقطع کنونی امت اسلامی برای آزادسازی مسجدالاقصی نیاز به اتحاد و یکدلی دارند.
وی ابراز داشت: اصلی‌ترین شعار حج وحدت و اتحاد مسلمانان است به‌طوری‌که در زمان، مکان، مناسک و حرکت اتحاد و یک‌دلی وجود دارد.
نواب ابراز داشت: بار معنوی و عبادی حج نیز برد جهانی دارد و مربوط به این منطقه نیست و همه مسلمانان از جای‌جای دنیا برای انجام مناسک دور هم در یک مکان مشخص جمع می‌شوند.
وی بر اهمیت فریضه حج اشاره کرد و گفت: همگرایی یکی از جلوه‌های حج است موضوعی که مورد تأکید ائمه و اهل‌بیت (ع) هم بوده به طوری که امام علی(ع) در نامه ای که به مالک نوشت بر اصل همگرایی دینی تاکید داشته اند
نواب تاکید کرد: هویت ملی یکی از مباحث مهم در همگرایی است که گاهی اوقات ریشه در خصوصیات فرهنگی یا تاریخی یا قومی یا نژادی دارد حال این که مهم‌ترین عامل همگرایی دین و مذهب است.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/34905
اخبار مرتبط

نظرات شما