ارسال ۳۱۷ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری

رئیس پارک علم و فناوری قم از ارسال ۳۱۷ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری با محوریت تولید ملی، اشتغال‌آفرینی و معرفی شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره در روز پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، خیرالله رهسپار فرد ظهر امروز در دومین نشست خبری جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری (جهش) که در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، به بخش‌های مختلف این جشنواره اشاره کرد و گفت: مستند، تیزر، انیمیشن و موشن گرافی، بخش موبایلی، داستان موفقیت، فیلمنامه و رویش خلاقیت از جمله بخش‌های این جشنواره است و بخش ویژه نیز شامل تولید آثاری با موضوع شهدای فناوری و مهندسی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت و وقف فناوری می‌شود. 

وی همچنین به بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره کرد و گفت: «کمک به تقویت کمی و کیفی تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و فناورانه»، «معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات و خدمات آنها با بهره‌گیری از ابزار رسانه و فیلم»، »زمینه‌سازی توسعه بازار داخلی و خارجی محصولات دانش بنیان و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی» و «معرفی بهتر فرایند توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌ها به عموم جامعه با بهره‌گیری از ابزار رسانه و فیلم» از مهم‌ترین اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

رئیس پارک علم و فناوری قم افزود: بسیاری از آثار این جشنواره با محوریت تولید، اشتغال‌آفرینی، معرفی شرکت‌های دانش بنیان و محصولات آنان تولید شده است.

رهسپار فرد همچنین از ارسال ۳۱۷ اثر از ۲۴ استان به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری خبر داد و گفت: بعد از پایش اولیه، ۲۸۱ اثر در دبیرخانه دائمی جشنواره به ثبت رسید و طی امروز و فردا نیز بنا به درخواست متعدد پارک‌های علم و فناوری کشور پذیرای آثار خواهیم بود.

وی از انتخاب اعضای «هیئت انتخاب» و «هیئت داوران» جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری خبر داد و گفت: دکتر مجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینما و تهیه‌کننده و فیملنامه‌نویس شناخته شده کشورمان که بسیاری از مردم او را به عنوان داور برنامه «عصر جدید» می‌شناسند، به عنوان دبیر علمی جشنواره حضور خواهد داشت.

رئیس پارک علم و فناوری قم همچنین از برگزاری دو کارگاه آموزش فیلمسازی به صورت حضوری و مجازی طی روزهای ۹ و ۱۰ دی‌ماه خبر داد و گفت: تلاش می‌شود دو کارگاه دیگر نیز طی روزهای منتهی به اختتامیه برگزار شود.

رهسپار فرد در پایان از برگزاری مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری در روز پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه خبر داد و گفت: فیلم‌های منتخب جشنواره نیز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم طی روزهای ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه اکران می‌شود.


انتهای پیام/


منبع:شهر بیست
http://qomefarda.ir/39094
اخبار مرتبط

نظرات شما