معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه خبر داد :

اختتامیه نهمین دوره جشنواره هنر آسمانی اردیبهشت ۱۴۰۲ در قم برگزار می شود

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: از ۲۵ آذرماه فرایند دریافت آثار این جشنواره آغاز شده و پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملانوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره برگزاری نهمین دوره جشنواره هنر آسمانی اظهار داشت: از سه دهه گذشته  جشنواره‌های هنری طلاب با عناوینی چون شب‌شعر طلاب، مسابقات هنری دانش‌آموختگان حوزوی و... برگزار می‌شود.
وی با بیان این که تا کنون ۸ دوره جشنواره هنرهای آسمانی برگزار شده است، تصریح کرد: اولین جشنواره در سال 84 با ارائه 1801 اثر برگزار شد.
ملانوری افزود: در جشنواره دوم  ۱۷۵۱، در جشنواره سوم بیش از ۳۳۲۷،  به جشنواره چهارم، در جشنواره پنجم ۱۲۸۰، در جشنواره ششم ۴۳۴۷  و در جشنواره هفتم نیز ۱۳۲۴ اثر از سوی طلاب به دبیرخانه ارسال شد.
رئیس مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ ابراز داشت:  مدیریت حوزه‌های علمیه کشور یک سری اقداماتی را در زمینه فعالیت‌های هنری انجام داده است که گام اول آن را می‌توان راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری هنر نامید که ریاست این شورا با مدیریت حوزه و حضور نهادهای مختلف است.
وی به سند بالادستی ابلاغ شده اشاره کرد و گفت: ابلاغ «نظام جامع هنر حوزه‌های علمیه» توسط آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه حرکت دیگری که در این حوزه صورت‌گرفته است.
ملانوری تأکید کرد:  تأسیس «ستادهای راهبری هنر حوزه‏‌های علمیه» با عناوین «شعر و ادب»، «هنرهای نمایشی»، «هنرهای تجسّمی»، «داستان (نویسندگی خلّاق)» و «هنرهای آوایی» از دیگر اقداماتی که در این زمینه انجام شده است.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه  نهمین دوره جشنواره هنر آسمانی را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: از ۲۵ آذرماه فرایند دریافت آثار این جشنواره آغاز  شده و پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.
وی با اشاره به تغییرات صورت‌گرفته در این دوره گفت: دو تفاوت اساسی در جشنواره نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد. نخست اینکه امسال جشنواره در دو بخش استانی و مرکزی برگزار می‌شود و یک دوره مسابقات در بخش استانی نیز انجام می‌گیرد.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امسال رسماً دبیرخانه اختصاصی طلاب غیرایرانی در جامعة المصطفی ایجاد شده و طلاب غیرایرانی آثار خود را به این دبیرخانه ارائه می‌کنند.

وی به بیان موضوعات پرداخت و گفت: موضوعات جشنواره در دو بخش طراحی شده که شامل بخش آزاد و بخش ویژه است. بخش ویژه به دلیل تلاقی جشنواره به یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه به همین موضوع اختصاص دارد و طبعاً در ابواب مختلف علمی و پژوهشی و تهذیبی فرایندی که در این حوزه رخ‌داده است می‌پردازد.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/39131
اخبار مرتبط

نظرات شما