در همایش شیخ‌المراجع مطرح شد؛

تبلیغ دین اصلی ترین وظیفه طلاب است / هدف آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی تربیت مبلغان به روز بود

بیان خصوصیات و دغدغه های آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی در زمینه نشر معارف اهل بیت و وظایف مبلغان در عصر حاضر موضوعاتی بود که در همایش تجلیل از مقام علمی و تبلیغی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، همایش تجلیل از مقام علمی و تبلیغی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در سالن همایش دارالشفاء در قم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن معنوی مدیر مؤسسه آموزش مُبلغ دارالزهراء (س) طی سخنانی اظهار داشت: این مؤسسه در سال ۱۳۹۰ باهدف آموزش و اعزام‌ مبلغین تأسیس شد.
وی ادامه داد: این مؤسسه برای اولین‌بار آموزش خانواده‌های طلاب را باهدف تجهیز علمی خانواده مبلغین، استحکام خانواده و افزایش انگیزه در دستور کار قرار داده است که نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.
حجت‌الاسلام معنوی ابراز داشت: این مؤسسه همواره در انتخاب اساتید دو نکته را در نظر داشته است نخست این که  اساتیدی که انتخاب می‌شود خود مبلغ باشند که موجب می‌شود با تمام مسائل پیرامونی تبلیغ آشنا باشند و نکته مهم دیگر این اساتید نحوه تدریس آن‌ها باید کاربردی باشد که فرصت ویژه‌ای را برای مبلغین ایجاد کند.
وی با بیان این که ۱۵۰ استاد در مؤسسه مشغول فعالیت هستند، تأکید کرد:  دوره‌هایی نیز برای خواهران  طلبه برگزار شد تا مبلغین خواهر نیز در راستای نشر معارف دین نقش داشته باشند.
مدیر مؤسسه آموزش مُبلغ دارالزهراء (س) با بیان این که تاکنون ۱۴۴۰ تاکنون در یک دهه در مؤسسه تحصیل‌کرده‌اند، افزود: شرکت‌کنندگان بعد از گذراندن دوره به مناطق اعزام می‌شوند به‌طوری‌که تاکنون مبلغین در ۱۹ استان فعال هستند.

1500 مبلغ دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند



در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن صافی با اشاره به گذشت یک سال از ارتحال آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی  اظهار داشت: ایشان علاوه بر تألیف بیش از 100 کتاب، اهتمام ویژه‌ای به امر تبلیغ داشتند از همین رو مؤسسه آموزش مُبلغ دارالزهراء (س)  را تأسیس کردند.
وی ابراز داشت: بعد از ظهور و بروز فضای مجازی و ارتباطات جدیدی که رخ داد، ایشان فرمودند که امروز با گذشته فرق دارد به‌طوری‌که برای پیشبرد امور دینی و اهل‌بیت نیاز به مبلغین به‌روز داریم، ازاین‌رو این مؤسسه پایه‌گذاری شد.
وی با بیان این که در یک دهه گذشته نزدیک به 1500 مبلغ دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند، بیان داشت: اکثر این مبلغان در زمینه فقهی آموزش‌دیده و پاسخگوی شبهات هستند و در طی این سال‌ها به نقاط مختلف کشور  به‌خصوص به مناطق محروم اعزام شده‌اند.
استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: بعد از رحلت ایشان این مؤسسه در خدمت مکتب تشیع بوده و مسیری گهرباری که این عالم وارسته ترسیم کرده‌اند طی شده است.
وی خطاب به مبلغان حاضر در جلسه گفت: با کسب علم در نظریات و احادیث آمادگی پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی و ماهواره‌ای را داشته باشید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صافی در بخش پایانی صحبت‌های خود به پیام رهبر انقلاب در پی ارتحال حضرت الله العظمی گلپایگانی اشاره کرد و گفت: در پیام رهبری هم ایشان اشاره داشتند که حضرت الله العظمی گلپایگانی یکی از دلسوزان نظام اسلامی بودند.


باید در برابر دیکتاتوری رسانه ای غرب وارد عمل شد



سخنرانی پایانی این همایش حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) بود که اظهار داشت: این مرجع عالیقدر در عمر بابرکت خودشان علاوه بر تألیف چند ده کتاب بنیان‌گذار مؤسسه تبلیغی بودند که  این حرکت تبلیغی بعد از ارتحال ایشان نیز ادامه دارد که مایه خرسندی است.
وی ادامه داد: در خصوص فتنه داعش ایشان حساس بودند و در واقع مرجعی بودند که در زمان خودش وارد عمل می‌شدند و دغدغه داشتند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی ابراز داشت: در خصوص شخصیت ایشان به معنای واقعی کلمه مرزبانان مکتب اهل‌بیت (ع) بودند و نظر و عقیده ایشان برای بسیاری از مردم حجت بود.
وی با بیان این که جایگاه مرجعیت به‌گونه‌ای است که روی خواص تأثیر می‌گذارند، تصریح کرد: ایشان استوانه بزرگ علمی و عملی بودند و یک مرجع زمانه بودند به‌طوری‌که مسائل جهان اسلام برای ایشان یک دغدغه بود و  آن چیزی که در جهان اسلام رخ می‌داد و فتنه‌هایی که در جهان اسلام رخ می‌داد دغدغه داشتند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی با بیان این که امروز با تقابل جدی جریان اسلام و استکبار روبرو هستیم، تأکید کرد: در هیچ زمانی به‌مانند امروز شرایط برای تبلیغ فراهم نبوده امروز جامع‌ترین شرایط فراهم است.
وی ادامه داد: مُبلغ مرزبان دینی است که در زمینه دین کارشناس است و در این میان هیچ دینی به‌مانند اسلام محتوا و حرف برای گفتن دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی ابراز داشت: امروزه باید به دین به‌صورت تخصصی نگاه کنیم و از انواع اقسام وسائل ارتباطی بهره بگیریم.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان این که اولین وظیفه مبلغ تبلیغ آموزه‌های دین در همه عرصه‌ها است، تصریح کرد: وظیفه دوم پرسش‌هایی که در زمینه دین مطرح است باید ضمن ارتباط حتماً با عالمان و مراجع عظام پاسخ‌هایی برای این سؤالات داشته باشید.
وی خاطر کرد: شبهه زدایی وظیفه سوم مبلغان است که باید آن را محقق کنند چرا که امروز
عصر و زمانه شبهه زدایی است به‌طوری‌که هم اکنون غرب می‌گوید بدون دین می‌توانیم به معنویت برسیم و علاوه بر این در اروپا و آمریکا ۴ هزار معنویت نوظهور را ایجاد کرده‌اند که نشان‌دهنده رشد فرقه‌های نوظهور است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان این که اجازه نمی‌دهند قرائت قالب حوزویان در دنیا مطرح شود، تأکید کرد: باید در برابر دیکتاتوری رسانه ای غرب وارد عمل شد.




انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/39166
اخبار مرتبط

نظرات شما