حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

آیت‌الله العظمی صافی به‌شدت مدافع حریم اهل‌بیت(ع) بود/ آنجایی که ضرورت بود بدون تعارف دیدگاه خود را بیان می کردند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت آیت‌الله صافی به‌شدت از حریم اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کردند، بیان کرد: در این زمینه حساس بودند و اگر احساس می‌کردند درجایی حقوق اهل‌بیت(ع) نادیده گرفته می‌شود به‌شدت ایستادگی می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، جمعه شب در مراسم اولین سالگرد عروج ملکوتی حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد اظهار داشت: عمر آیت الله صافی همواره در راه دین و دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت خرج شد که البته بخشی از اجر و ثواب خود را در این دنیا با تشییع باشکوه در قم و کربلا از خداوند دریافت کرد.

وی در ادامه با بیان جایگاه و مقام بلند علما ابراز کرد: کلمه اوتوا العلم در چندین جای قرآن کریم بیان شده است و این نشانگر این است که در آنها نکات بسیاری نهفته است که داشتن بار ارزشی، از آن جمله آن است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه ۱۰۷سوره اسراء بیان داشت: مرحوم علامه ذیل این آیه می فرماید آیه عمومیت در علما دارد و تمام جسم علما در برابر خداوند خضوع و خشوع دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در پیام خود تأکید کردند که آیت‌الله صافی گلپایگانی مرجعی دلسوز بود و مراجع در پیام‌های خود بیان کردند که ایشان ساده‌زیست و زاهد و شجاعت بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: در روز قیامت دانشمندان و عالمان در مقام دفاع از خداوند و توحید حق سخن گفتن دارند و مرحوم طبرسی در مجمع البیان منظور از اوتوا العلم را علما و فرهیختگان دانسته است.

سخنران مراسم با اشاره به شجاعت آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: آیت الله صافی در عین شجاعت اما ادب در گفتار داشت و آنجایی که ضرورت بود بدون تعارف دیدگاه خود را بیان می کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار داشت: آیت الله صافی عالمی بصیر و آگاه به زمانه بود و عمر خود را در راه دفاع از ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) استفاده کرد و از خصوصیات دیگر این مرجع بزرگوار مجالست دائمی با علم بود که از وی آثار گرانبهایی متعدد و نفیسی نیز به یادگار مانده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آیت‌الله صافی به‌شدت از حریم اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کردند، بیان کرد: در این زمینه حساس بودند و اگر احساس می‌کردند درجایی حقوق اهل‌بیت(ع) نادیده گرفته می‌شود به‌شدت ایستادگی می‌کردند.

استاد جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: به جوانان عزیز توصیه می کنم کتاب با جوانان حضرت آیت الله صافی را مطالعه کنند؛ چراکه در این کتاب پاسخ های متقن و صمیمانه‌ای برای سوالات جوانان داشته اند که در این کتاب تدوین شده و به چاپ رسیده است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: موسسه تبلیغی دارالزهرا از یادگارهای ارزشمند آیت الله صافی گلپایگانی است که نشان از توجه او به امر مقدس تبلیغ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در ر پایان ابراز کرد: علامه جعفری به توصیه آیت‌الله صافی گلپایگانی شرح بر نهج البلاغه را نوشت و در رفتار این عالم خدا تواضع و احترام به علما به وفور دیده می شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39480
اخبار مرتبط

نظرات شما