درخواست نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از قوه قضائیه:

برای تأمین امنیت مردم، جانیان حادثه خانه اصفهان را به اشد مجازات برسانید

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به درخواست مجازات عاملان جانیان محله خانه اصفهان در ملأ عام گفت: اگر اقدامات پلیس و قوه قضائیه بازدارنده نباشد ناامنی در جامعه استمرار پیدا می‌کند لذا مردم بسیار خرسند خواهند بود که قوه قضائیه اشد مجازات بدون هیچ ترحمی نسبت به این افراد اعمال کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور  با اشاره به صدور حکم جانیان محله خانه اصفهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در روایتی آمده دو نعمت تا زمانی که وجود دارد قدر دانسته نمی‌شود؛ اما وقتی انسان‌ها از آن نعمت‌ها سلب شدند به اهمیت آن پی می‌برد یکی نعمت سلامتی است و تا زمانی که بیمار نشده قدر آن را نمی‌داند.
وی افزود: نعمت بعدی نعمت امنیت است وقتی آرامش و امنیت وجود داشته باشد انسان اصلاً توجهی به آن ندارد؛ اما وقتی تهدید شد و جان و مالش به خطر افتاد و وضعیت خانواده‌اش ناامن شد اینجاست که قدر نعمت امنیت را می‌فهمد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حمایت برخی از سلبریتی‌ها از اراذل‌واوباش ادامه داد: تک‌تک ما نسبت به امنیت جامعه مسئول هستیم؛ اما دو دستگاه وظیفه جدی در بحث امنیت دارند یکی قوه قضائیه و دیگری نیروی انتظامی است، وقتی از تأمین امنیت صحبت می‌کنیم منظور تأمین امنیت برای مردم است امنیت مردم در حقیقت متضاد امنیت بزهکاران و افرادی است که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند.
ذوالنور تصریح کرد: اگر کسانی از بزهکار، سارق، راه‌بند، خفت گیر، زورگیر، برانداز، قاتل و افرادی که علیه مردم و امنیت دست به اسلحه می‌برند حمایت کنند در حقیقت هدف اینها به ازبین‌بردن امنیت مردم است، این دو کفه ترازو هستند هرچه می‌خواهیم امنیت مردم بیشتر شود باید فضا برای اراذل ناامن شود.
وی تأکید کرد: امنیت زمانی برای اراذل سلب می‌شود که در ابتدا این افراد از مسیر  امنیت مردم برداشته شوند، اگر کسی یک اشتباه کرد و بعد از آن متنبه شد؛ مانند دله‌دزدی که دست به اسلحه نبرده و هدفش تهدید نبوده اینجا می‌توان این شخص را مورد ترحم قرارداد اما افرادی که امنیت را از مردم، پلیس و نیروهای امنیتی سلب می‌کنند و به خودشان اجازه می‌دهند راه را بر مردم ببندند و دست به اسلحه ببرند، اینها بودنشان باعث آسیب به امنیت جامعه است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که مردم درخواست مجازات درملأعام را دارند وظیفه قوه قضائیه در برابر این درخواست چیست؟ گفت: اگر اقدامات پلیس و قوه قضائیه بازدارنده نباشد و هزینه ایجاد ناامنی را بالا نبرد ناامنی در جامعه استمرار پیدا می‌کند لذا مردم بسیار خرسند و خوشحال خواهند بود که قوه قضائیه اشد مجازات بدون هیچ ترحمی نسبت به این افراد اعمال کند؛ زیرا مجازات باید بازدارنده باشد که دیگران اگر خواستند دست به چنین کارهایی بزنند با دیدن هزینه بالای عمل زشتشان احساس کنند که مسیری مسیر خطرناکی است و وارد این وادی نشوند.
ذوالنور عنوان داشت: باید دستگاه قضائی با قاطعیت نسبت به اعمال اشد مجازات این اراذل و جانیان اقدام کند.


انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/42271
اخبار مرتبط

نظرات شما