قم فردا گزارش می‌دهد؛

ضرورت برگزاری جشنواره ملی خدمت شهید رئیسی

باید برای زنده نگه‌داشتن و برجسته‌کردن تفکر خادمی در بین مدیران به‌عنوان یک ارزش هر ساله طرح ملی جشنواره خدمت شهید رئیسی را برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، هم‌زمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.
آیت‌الله رئیسی شخصیتی بود که بسیار علاقه داشت با مردم نزدیک و صمیمی باشد به‌عبارت‌دیگر یک شخصیت مردمی بود و نمونه بارز این مردمی‌بودن او را در سفرهای استانی مشاهده کردیم.
این شهید راه خدمت نمونه بارز یک مدیر انقلابی بود و در طول بیش از ۳۳ ماه خدمت به مردم فصل جدیدی از خدمت شبانه‌روزی به محرومان و ملت را به یادگار گذاشت.
شهید آیت‌الله رئیسی شخصیتی دقیقاً شبیه به آیت‌الله شهید بهشتی داشت. شهید رئیسی به‌مانند شهید بهشتی، پرکار، مردمی و با همان سبک و مرام بود و کاملاً ولایت‌پذیر بود و به محرومان توجه خاص داشت و مسائل و مشکلات محرومان را درک می‌کرد.


جشنواره ملی “خدمت شهید رئیسی” برگزار شود
از همین رو مصطفی ملایی در یک‌صد و بیست و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم ضمن ابراز تسلیت شهادت شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی و هیات همراه، اظهار داشت: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت یک سرمایه اجتماعی برای نظام بود که تمام دنیا نظارگر آن بودند.
وی ادامه داد: دولت آقای رئیسی یک دولت مردمی بود که مردم با حضور خود در مراسم یادبود این شهدا، از خدمتگزاری این خادمین قدردانی کردند.
این عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه حضور در مراسم یادبود شهدای خدمت نوعی لبیک به آرمان‌های امام و رهبری بود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب خستگی‌ناپذیری، فداکاری، تلاش، روحیه جهادی، مردمی‌بودن، مواجهه مستقیم با مشکلات مردم و اولویت‌دهی به رضایت مردم را از ویژگی‌های این شهید برشمرد.
 وی بیان کرد: بر موضوع خدمت در اسلام بسیار اهمیت داده شده است و امام خمینی (ره) هم خدمت‌رسانی به مردم را بالاترین عبادت می‌دانست.
ملایی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هم دومین شاخص دولت اسلامی را خدمت به خلق اعلام می‌کنند، گفت: خداوند متعال از راه خدمتگزاری افراد را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا میزان شکرگزاری عملی او در قبال نعمت آشکار گردد.
وی عنوان کرد: همه مدیران باید خود را خادم مردم بدانند و با الگوگیری از این شهید بزرگ برای خدمت به مردم در راستای حل مشکلات آنها تلاش کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: مدیران خادم در حل مشکلات مردم شب و روز ندارند و فقط به دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم هستند، همین موضوع باعث کاهش فاصله مدیران با مردم می‌شود.
وی  در پایان خواستار برگزاری طرح ملی جشنواره خدمت شهید رئیسی شد و گفت: باید هر سال از مدیران خادم و گروه‌های مردمی تجلیل شود تا تفکر خادمی به‌عنوان یک ارزش جهت گفتمان‌سازی ارائه شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49000
اخبار مرتبط

نظرات شما