معاون استانداری قم خبر داد:

کاهش هزینه اوقات فراغت برای پیشگیری از اعتیاد

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم با تأکید بر فراهم نمودن امکانات لازم برای تشویق و ترغیب جوانان به حضور در سالن‌ها و مکان‌های ورزشی و تفریحی گفت: برای پیشگیری از اعتیاد و مقابله با مواد مخدر باید هزینه اوقات فراغت جوانان کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» احمد حاجی‌زاده روز یکشنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم در تالار امام جواد (ع) استانداری ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان سالن‌های ورزشی را احداث می‌کند؛ ولی بلافاصله در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد.

 وی در ادامه با بیان اینکه باید از این مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی عدول کنیم گفت: ریل‌گذاری که صورت‌گرفته، غلط است باید آن را اصلاح نماییم.

 وی همچنین اضافه کرد: ما هزینه اوقات فراغت جوانان را بالا برده‌ایم، خانواده‌ها برای فرستادن فرزندانشان به مکان‌های ورزشی به لحاظ مالی مشکل دارند.

 حاجی‌زاده یادآور شد: برای ترغیب جوانان به حضور در سالن‌های ورزشی و استفاده آنان از امکانات و تجهیزاتی که برای این مکان‌ها فراهم شده، باید هزینه‌ها را کمتر کنیم.

 معاون استاندار قم در بخشی سخنان خود آموزش‌وپرورش، مساجد و خانواده را سه محور اصلی و مهم در پیشگیری از پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر دانست و بیان کرد: اگر بر روی این سه محور تمرکز نموده و همه توانایی‌ها و ظرفیت‌ها را بسیج کنیم، جامعه از این بلای خانمان‌سوز مصون خواهد شد.

 وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید آموزش‌وپرورش را در ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد یاری کنند گفت: مجموعه‌های مختلف فرهنگی مانند اوقاف و امور خیریه و اداره کل تبلیغات اسلامی نیز در کنار هم قرار بگیرند.

 وی در ادامه سخنان، اهمیت خانواده را نیز در پیشگیری از اعتیاد موردتوجه قرارداد و یادآور شد: بدون شک تعامل نهاد خانواده با ۲ نهاد تأثیرگذار دیگر یعنی مدرسه و مسجد، از بسیاری آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.




انتهای خبر /


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49737
اخبار مرتبط

نظرات شما