امام‌جمعه قم:

اقدامات دستگاه قضائی در جامعه تأثیرگذار است

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه دستگاه قضا یک رسالت الهی دارد، گفت: گفتار و رفتار قضات و مدیران قضایی در عملکرد افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند تأثیرگذاراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید محمد سعیدی  عصر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس‌کل جدید دادگستری استان قم، دادستان و دیگر مدیران ارشد قضایی که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اینکه دستگاه قضا یک رسالت الهی دارد، اظهار داشت: دستگاه قضایی شعبه‌ای از رسالت انبیاء را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: دستگاه قضا هم باید همانند پیامبر که از جنس مردم و در میان مردم بودند در میان مردم و مردم مدار باشند. این دستگاه باید همواره از جبهه حق و مردم حمایت و پشتیبانی کند.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه اقدامات دستگاه قضائی در جامعه تأثیرگذار است، گفت: گفتار و رفتار قضات و مدیران قضایی در عملکرد افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند تأثیرگذاراست.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا تابع قانون است و خارج از قانون اقدامی نمی‌تواند انجام دهد اما اگر این رفتار در چارچوب قانون به‌گونه‌ای باشد که برای جامعه عبرت‌آموز باشد مانع از تکرار و ترویج مفاسد می‌شود.
آیت‌الله سعیدی در ادامه با اشاره به برخورد با مجرمان، تصریح کرد: دستگاه قضایی نباید از نارضایتی مجرمان هراسی داشته باشد چرا که وجود نارضایتی در پرتو اجرای حدود الهی یک امر کاملاً طبیعی است.

بروز هرگونه ناهنجاری اجتماعی در شهر قم پذیرفته نیست
همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه شهر مقدس قم جایگاه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: هرگونه بی‌حجابی و ناهنجاری‌های اجتماعی در این شهر قابل‌قبول نیست.
وی ادامه داد: مقابله با مظاهر فساد چه در داخل مجموعه و چه بیرون از مجموعه باقوت تمام انجام خواهد شد.
رئیس‌کل دادگستری استان قم با اشاره به اینکه  استفاده ازنظر مراجع و علما برای دستگاه قضا راهگشا است، افزود: تکریم مردم و مراجعان و همچنین انجام سریع و بدون معطلی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم در این زمینه فعالیت خوبی داشته باشیم.
وی یادآور شد: احیای حقوق عامه با توجه به سند تحول و تعالی قضایی در این استان به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده در حال انجام است و امیدواریم شهر قم جایگاه ویژه خود را حفظ و رشد داشته باشد.
حجت‌الاسلام موسوی تأکید کرد: وقتی کسی برای احیای حق خود به دادگستری مراجعه می‌کند باید احساس امنیت و رضایت کند به همین خاطر اجرای این اهداف باقوت تمام انجام خواهد گرفت.



انتهای خبر /

 
http://qomefarda.ir/51134
اخبار مرتبط

نظرات شما