قم فردا گزارش می‌دهد؛

شب یلدا، آزمون جدی شهروندان قمی در مسیر مقابله با بیماری کرونا

با نزدیک شدن به آخرین شب فصل پاییز که برای ما ایرانیان با نام شب چله و یلدا شناخته می‌شود، بازهم امکان شیوع بیماری کرونا در اثر عدم رعایت کردن اصول بهداشتی و دیدارهای خانوادگی افزایش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نزدیک به 10 ماه از شناسایی اولین بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، ویروسی که زمان دقیق ورود آن به کشورمان هنوز مشخص نیست اما بااین‌وجود همچنان بسیاری از کسب‌وکارها را تعطیل و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده است.
بر اساس آخرین آمار رسمی که همه‌روزه از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود تاکنون یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۴ نفر به این بیماری مبتلا و متأسفانه ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به آن ازدست‌داده‌اند.


در این میان هم‌اکنون نیز در استان قم 231 بیماری مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال 54 نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.
این در حالی است که استان قم یکی از استان‌هایی بوده است که در ماه‌های اخیر جزء استان‌های قرمز در زمینه ابتلا به بیماری کرونا بوده است و هم‌اکنون نیز وضعیت استان در این زمینه نارنجی است.
محدودیت‌های دوهفته‌ای و آثار مثبت آن
از سوی دیگر بررسی کارشناسی نشان می‌دهد، میزان بیماران بستری شده در روزهای اخیر نسبت به هفته‌های گذشته کاهش داشته که بی‌ارتباط به اجرای محدودیت‌های دوهفته‌ای در ابتدای ماه جاری نیست.
در این میان با نزدیک شدن به آخرین شب فصل پاییز که برای ما ایرانیان با نام شب چله و یلدا شناخته می‌شود، بازهم امکان شیوع بیماری کرونا در اثر عدم رعایت کردن اصول بهداشتی و دیدارهای خانوادگی افزایش‌یافته است.
هرچند که امکان برقراری مقررات سخت‌گیرانه برای به حداقل رساندن این دیدارها در دو شب پایانی آذرماه وجود دارد اما این خود مردم هستند که باید به‌سلامت خودشان و سایر هم نوعانشان اهمیت داده و از دیدارهای این شب خودداری کنند.

امکان اوج‌گیری بیماری کرونا وجود دارد

حسن محمدی مطلع کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از آسیب‌های جدی که این روزها در خصوص کرونا وجود دارد ساده‌انگاری این بیماری از سوی مردم است.
وی ادامه داد: در واقع این خواسته‌ای کارشناسان بهداشت که باید به زندگی با این بیماری عادت کنیم کاملاً برعکس شده و به ساده‌انگاری این بیماری تبدیل شده است.
محمدی در خصوص احتمال افزایش مبتلایان به این بیماری در هفته‌های پیش رو هشدار داد و گفت: مردم بدانند که در صورت عدم رعایت فاصله اجتماعی و انجام رفت‌وآمدهایی خانوادگی به‌خصوص در شب یلدا امکان اوج‌گیری این بیماری در کشور وجود دارد.
وی ابراز داشت: قطعاً صله‌رحم و مجازی کردن این دیدارها نه‌تنها به‌سلامتی همه افراد جامعه کمک می‌کند بلکه بار سنگینی را نیز از دوش پرسنل زحمتکش و خدوم بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران برمی‌دارد.


شب یلدا، آزمون جدی شهروندان قمی در مسیر مقابله با بیماری کرونا
 در واقع باید گفت شب یلدا آزمون جدی شهروندان قمی در مسیر مقابله با بیماری کرونا است، آزمونی که با رعایت اصول بهداشتی و عدم رفت‌وآمد خانوادگی می‌تواند وضعیت بیماری کرونا در قم را به سمت سفیدتر شدن ببرد.
انتظار می‌رود شهروندان قمی با رعایت اصول بهداشتی اجازه ورود موج چهارم و شدیدتر بیماری کرونا را به استان قم ندهند.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/22643
اخبار مرتبط

نظرات شما