مراسم تشییع پیکر مادر شهیدان کارکوب زاده در قم برگزار شد

مراسم تشییع پیکر مطهر بانو "زهرا کارکو" مادر شهیدان «عبدالجلیل، خلیل و منصور کارکوب زاده» و جانباز گرانقدر «محمدرضا کارکوب زاده» در قم برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، صبح امروز پیکر مطهر مادر شهیدان کارکوب زاده بر گرد ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) طواف داده شد و نماز میت با حضور امام جمعه و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیت الله حسینی بوشهری اقامه شد.

سپس مراسم تشییع از مقابل مسجد باب الجنه به سمت گلزار علی بن جعفر (ع ) قم با حضور مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران،  نیروهای نظامی، مردم شهید پرور و خادمان شهدا برگزار شد.

مراسم وداع با مادر ایثارگر و فداکار شهیدان کارکوب زاده بر سر یادمان شهید منصور کارکوب زاده برگزار و پیکر مطهرش در جوار شهدا آرام گرفت.
 
در این مراسم پیام مهندس اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم قرائت شد .

مادر شهیدان کارکوب زاده بانویی ایثارگر  که در دوران دفاع مقدس به همراه همسر و فرزندانش در آبادان ماند تا همانند سایر شیر زنان این سرزمین جلو تجاوز دشمنان را به این آب و خاک اسلامی بگیرد ودر این راه سه فرزندش شهید و یک فرزندش به درجه جانبازی رسیدند.  

وی سالها از همسرش که در بستر بیماری بود پرستاری نمود. مقام معظم رهبری در سفربه استان قم در سال 1389 به خاطر نامه ای که از مادر بزرگوار این شهیدان دریافت نمودند سفر خود را برای دیدار از والدین کارکوب زاده یکروز به تاخیر انداختند و با حضور در منزل ایشان از این مادر و پدر بزرگوار دیدار کردند.

بانو زهرا کارکو از زنان مومنه ، با بصیرت و  ولایت مداری بود که تا آخرین لحظه پای ارزشهای انقلاب اسلامی ایستاد و از خونهای پاک شهدا پاسداری نمود.

خلیل کارکوب زاده در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ در خرمشهر به شهادت رسید، هفت ماه بعد از شهادت خلیل، برادر بزرگترش عبدالجلیل به شهادت رسید و ۱۱ماه بعد منصور سومین شهید این خاندان ایثارگر شد. محمد رضا دیگر فرزند خانواده کارکوب زاده مدتی را در اسارت بعثی ها بود. وی از جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22897
اخبار مرتبط

نظرات شما