کشت گندم تا ۱۵ دی ادامه دارد

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران از استمرار کشت گندم تا ۱۵ دی خبر داد و گفت: سطح زیر کشت گندم به بیش از ۶ میلیون هکتار می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیقلی ایمانی نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران  با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم تا ۱۵ دی ادامه دارد، اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت گندم به بیش از ۶ میلیون هکتار می‌رسد.

او افزود: سطح سبز مزارع در تمامی استان‌ها جز سیستان و بلوچستان و بوشهر به علت شرایط مساعد بارندگی مناسب بوده است.

ایمانی از استمرار خوداتکایی گندم خبر داد و گفت: اگر اتفاق خاصی در تولید گندم رخ ندهد، در تامین نیاز کشور مشکلی نخواهیم داشت.

 

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با توجه به بحث گرانی نهاده، وزارت جهاد کشاورزی با بانک مرکزی، کشاورز کارت را تعریف کردند که با این وجود مقداری نقدینگی در اختیار کشاورزان قرار گرفت و در خصوص کود سرک نیاز است که قبل از آغاز مصرف، کود اوره مورد نیاز کشاورزان تامین شود تا کشاورزان به موقع استفاده کنند و همانند نوشدارو بعد از مرگ سهراب نشود.

این مقام مسئول با تاکید بر استفاده متناوب کود سرک یا اوره در زراعت گندم گفت: کود سرک یا اوره برای زراعت گندم باید به موقع تامین شود تا به برداشت مناسب و خوبی در آینده برسیم.

او درباره آخرین جزئیات پیگیری اصلاح قیمت خرید تضمینی بیان کرد: با وجود آنکه بنیاد ملی گندمکاران عضوی از شورای قیمت گذاری است، هم اکنون در حال آنالیز هزینه‌های تولید هستیم که وزیر جهاد کشاورزی پیگیر این موضوع است و از طرفی قانونگذار الزام کرده که در سال زراعی ۱۴۰۰_۹۹ این قانون باید اجرا شود.

ایمانی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم بر مبنای آیتم‌هایی که قانون گذار در قانون خرید تضمینی اعلام کرده باید اصلاح شود چرا که با توجه به افزایش قیمت بذر، کود، سم و حمل و نقل و سایر خدمات هزینه‌های تولید بالا رفته است.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان تصریح کرد: نرخ پیشنهادی بنیاد ملی گندمکاران برای خرید تضمینی هر کیلو گندم ۵ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و چنانچه اعضا نپذیرند، با رای گیری و نظر اکثریت نرخ نهایی تعیین می‌شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22900
اخبار مرتبط

نظرات شما