مدیر فضای مجازی مرکز رسانه حوزه علمیه:

طلاب در طرح «حجره هنر» دوره‌های آموزشی هنر و رسانه را آموزش می‌بینند

مدیر فضای مجازی و چندرسانه‌ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه گفت: طلاب در طرح «حجره هنر» دوره‌های آموزشی هنر و رسانه را آموزش می‌بینند و پیش‌بینی می‌شود ۵ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امیرعلی عموزاده در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی هنر و رسانه اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه همکاری خوبی امضا کردند و عرصه هنر نیز از جمله مقولاتی است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است که در این راستا ضرورت دارد تا پشتوانه علمی، فرهنگی و فلسفی هنر تقویت شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: طرح حجره هنر در همین راستا و به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت حوزویان تدوین شد و امید است این موضوع به یک مرکزیتی در حوزه علمیه برسد و شاهد اجرایی‌شدن آن در مدارس علمیه باشیم.
وی ابراز داشت: از جمله مهم‌ترین دستاوردهایی طرح حجره هنر کمک به مقوله تولید محتوا و تولیدگر بودن طلاب و حوزویان است.
عموزاده با بیان اینکه رسالت اصلی حوزویان در بعد انسان‌سازی است افزود: هنر در حقیقت ابزاری مؤثر در مسیر تبلیغ دین است و البته در این طرح به دنبال هنرمند کردن طلاب نیستیم؛ بلکه تلاش می‌شود از نظر علمی و تجربی آموزش‌های لازم به آنان داده شد و در حقیقت چرخه آموزش‌های هنری در مدارس علمیه شکل گیرد.
برپایی دوره‌های آموزشی رشته‌های مختلف هنری در طرح حجره هنر
مدیر فضای مجازی و چندرسانه‌ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه نیز اظهار داشت: برای‌آنکه طلاب در عرصه تولید محتوا ورود جدی داشته باشند می‌بایست به مبانی هنرهای مختلف که تأثیرگذاری خوبی در جامعه دارد آشنا باشند که برگزاری دوره‌های آموزشی حجره هنر ویژه طلاب در همین راستا است.
حجت‌الاسلام سید عباس سیدنژاد با اشاره به رشته‌های مختلف هنری در طرح آموزشی حجره هنر گفت: فیلم‌نامه‌نویسی، مستندسازی، خبرنگاری، پویانمایی، موشن‌گرافیک، تدوین فیلم، تصویربرداری، گویندگی، کاریکاتور، خوشنویسی، عکاسی، داستان‌نویسی، ویراستاری، اینفوگرافیک و بازی‌های رایانه‌ای و گرافیک تبلیغاتی از جمله رشته‌های هنری است که در قالب این طرح به طلاب آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد: طلاب علاقه‌مند خواهران و برادران می‌توانند با مراجعه به سامانه پیشخوان حوزه ogin.ismc.ir نسبت به ثبت‌نام حضور در این دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کنند که هر نفر می‌توانند تا سه رشته هنری را انتخاب کند و تاکنون هزار نفر از طلاب در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی می‌شود این آمار تا ۵ هزار نفر نیز افزوده شود.
مدیر فضای مجازی و چندرسانه‌ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه طلابی که این دوره‌های را با موفقیت پشت سر بگذرانند به آنان گواهینامه معتبر هنری و رسانه‌ای اعطا می‌شود
وی افزود: رشته‌های فیلم‌نامه‌نویسی، انیمیشن و تدوین فیلم و عکاسی از جمله رشته‌هایی است که طلاب علاقه بیشتری نسبت به حضور در دوره‌های آموزشی این رشته‌ها داشتند.
حجت‌الاسلام سیدنژاد بیان داشت: تلاش شده است تا از اساتید برجسته هر یکی از این رشته‌های هنری برای تدریس دعوت شود تا سطح کیفی کلاس‌ها نیز بالا باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۵ مدرسه علمیه در شهر قم برای برگزاری این دوره‌های آموزشی اعلام آمادگی کردند ابراز داشت: دوره‌های آموزشی طی ۱۶ جلسه دو ساعتی برگزار می‌شود که این دوره‌های برای شهرستانی‌ها به‌صورت برخط خواهد بود و محتوای دوره‌های نیز برای استفاده علاقه‌مندان در سامانه بارگذاری می‌شود.
مدیر فضای مجازی و چندرسانه‌ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه ابراز داشت: برنامه‌ریزی در این طرح به‌گونه‌ای خواهد بود که خللی در دروس آموزشی حوزه به وجود نخواهد آمد و تلاش می‌شود این دوره‌های آموزشی در طی تابستان امسال برگزار و به اتمام برسد.






انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43330
اخبار مرتبط

نظرات شما