مدیرکل گمرکات قم:

میزان صادرات امسال کفش ماشینی قم به ۹ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه نزدیک به ۹ میلیون کفش ماشینی و صندل تولید شده در واحدهای صنعتی استان از طریق گمرکات قم به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم بیان داشت: این موضوع نشان دهنده قابلیت بالای ارزآوری صنعت کفش ماشینی استان است که باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد و گمرکات قم در همین رابطه آماده است تا بسترهای مورد نیز برای افزایش حجم صادرات این محصول به بازارهای بین المللی را هرچه بیشتر ایجاد کند.

وی افزود: بیشترین حجم صادرات کفش ماشینی کشور برای محصولات تولید شده در استان قم است و این موضوع نشان می‌دهد حمایت از صنعت کفش ماشینی قم و کمک به افزایش حجم صادرات آن علاوه بر گسترش ظرفیت‌های تولید و اشتغالزایی استان،‌ تا چه حد می‌تواند در پیشبرد اهداف ترسیم شده برای ارتقا فعالیت‌های تجاری در سطح ملی اثر گذار باشد.

وی تاکید کرد: به‌دنبال آن هستیم که در زمینه صادرات انواع مختلف کالاهای تولید شده در قم، تمام شرایط مورد نیاز را برای فعالان اقتصادی استان فراهم کنیم تا تاجران قمی در هیچ موردی به دنبال صادرات کالاهای ساخت این استان از طریق گمرکات سایر استان‌ها نباشند و به طور کلی نیازی برای این کار احساس نشود.

گفتنی‌است صنعت کفش ماشینی در استان قم دارای سابقه طولانی است و صنعتی اشتغالزا و موثر در رشد اقتصادی استان به‌شمار می‌آید.

۳۰۰ واحد تولیدی انواع کفش‌های ماشینی در قم فعال است، همچنین این صنعت در استان ۳۵ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده‌است.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44499
اخبار مرتبط

نظرات شما