مسئول ستاد اعتکاف کشور مطرح کرد:

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 100 کشور

مسئول ستاد اعتکاف کشور با اشاره به توسعه مراسم معنوی اعتکاف در ایران و حتی در خارج از کشور، گفت: امسال اعتکاف علاوه بر ایران با همکاری جامعه المصطفی العالمیه در ۱۰۰ کشور دیگر هم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: اعتکاف عبادت جامع و بی‌نظیر اجتماعی است که قبل از انقلاب مهجور و محدود بود؛ ولی با پیروزی انقلاب به‌صورت خودجوش توسعه یافت و در ادامه با تشکیل ستاد اعتکاف به دستور مقام معظم رهبری رشد پیدا کرد.

 وی با بیان اینکه امروز اعتکاف به معنی واقعی کلمه هم از نظر مناسکی و هم از باب علمی، ادبی و هنری‌اش جهانی است، افزود: در حال حاضر سند راهبردی اعتکاف تدوین شده و در هر استان یک لجنه اعتکافی تشکیل شود و ریاست آن با نماینده ولی‌فقیه است و اعضای آن مدیر حوزه علمیه مرکز استان، مدیرکل سازمان تبلیغات، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و نماینده ستاد اعتکاف باشند.

 رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با بیان اینکه امسال آموزش‌وپرورش و بسیج مستضعفین هم تقاضا کردند به جمع اعضای ستاد اعتکاف بپیوندند، افزود: وحدت رویه بین مراکز اعتکافی، ارتقای کیفی مناسک اعتکاف و تداوم ارتباط با معتکفین بعد از اعتکاف از مهم‌ترین راهبردهای ستاد اعتکاف در هر استان است.

 وی خیزشی که امسال از ناحیه جوانان برای شرکت در اعتکاف اتفاق افتاده را غیرقابل‌پیش‌بینی دانست و گفت: در استان قم درحالی‌که در سال گذشته ۵ مسجد به اعتکاف دانش‌آموزی اختصاص یافته بود امسال ۱۵ مسجد به دانش‌آموزان اختصاص یافته و جمعیت ۳ هزار و ۵۰۰ نفری از دانش‌آموزان دهه هشتادی در اعتکاف شرکت خواهند کرد.

  تکیه‌ای با بیان اینکه در سال گذشته دو سوم جمعیت ۶۰۰ هزار نفری معتکفین در سراسر کشور دهه هشتادی بودند، گفت: مردم کشور ما مردمی معنویت‌گرا و عبادت‌گر هستند و اگر مشکلی مشاهده می‌شود به‌خاطر کوتاهی ما است.

  وی با بیان اینکه مساجد مناسب اعتکاف خیلی کم است افزود: کشور ۶۲ هزار مسجد دارد که پارسال ۶ هزار مسجد در خدمت اعتکاف بودند و امسال ممکن است به بیش از ۷ هزار مسجد برسد.

 رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با بیان اینکه قم به‌صورت جدی پای‌کار اعتکاف است گفت: سال گذشته در شهر مقدس قم ۳۸ مسجد میزبان ۱۴ هزار معتکف بودند و امسال نیز با وجود بیش از ۴۰ هزار متقاضی اعتکاف ۱۸ هزار نفر پذیرش شدند تا در ۵۰ مسجد مناسک عبادی اعتکاف را انجام دهند.

  وی شعار اعتکاف امسال را «اعتکاف معنویت تمدن‌ساز» عنوان کرد و گفت: امسال اعتکاف علاوه بر ایران با همکاری جامعه المصطفی العالمیه در ۱۰۰ کشور دیگر هم برگزار می‌شود.

 تکیه‌ای با بیان اینکه مراسم افتتاحیه اعتکاف امسال با زیارت آل یاسین همراه خواهد بود گفت: برنامه‌هایی از جمله حلقه‌های قرآنی، اخلاقی، معرفتی، خانواده، بیان احکام، مناجات شب و اعمال ام‌داوود در مراسم اعتکاف امسال برگزار خواهد شد و در برخی مساجد نیز نماز استسقا خوانده خواهد شد.

 وی افزود: در سطح کشور در تمامی مساجد دانشگاهی مراسم اعتکاف برگزار می‌شود و در دانشگاه‌های قم نیز ۴ مسجد داریم که اعتکاف در همه آنها برگزار می‌شود.



انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/47267
اخبار مرتبط

نظرات شما