مسئول فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف کشور مطرح کرد:

رشد ۳ برابری اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی در کشور

  مسئول فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف کشور با اشاره به اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و آموزشی برای معتکفین گفت: امسال در اعتکاف‌های دانش‌آموزی و دانشجویی شاهد رشد سه برابری هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر نقوی عصر جمعه در گفت‌وگویی خبری عنوان کرد: بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و آموزشی برای معتکفین در مساجد سراسر کشور برنامه‌ریزی شده که در حال اجرا است.

 مسئول فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف کشور گفت: در مساجد سطح کشور مشاوره‌های تخصصی با موضوعات خانواده، ازدواج، فرزندآوری، تربیتی، تحصیلی و... به‌صورت گسترده در حال انجام است.

 وی اضافه کرد: حلقه‌های معرفت افزایی با موضوع مهدویت، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و حلقه‌های قرآنی با موضوع مفاهیم، گزیده تفسیر، روخوانی و روان‌خوانی و تجوید قرآن کریم نیز در مراسم معنوی اعتکاف در حال برگزاری است.

 نقوی مطرح کرد: ۱۰۰ راوی از انجمن راویان فتح با ستاد مرکزی اعتکاف به‌صورت گسترده همکاری دارند و مباحث مرتبط با جهاد، ایثار و مقاومت را برای معتکفین تبیین می‌کنند.

 مسئول فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف کشور سخنرانی خطبا و روحانیون در محفل‌های مراسم اعتکاف را از مهم‌ترین برنامه‌ها دانست و بیان کرد: مراسم اعتکاف امسال، برپایی یادواره‌های شهدا و تجدید بیعت با امام راحل و شهدا است که در بسیاری از مساجد هم‌زمان با شب دوم اعتکاف برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: امسال در اعتکاف‌های دانش‌آموزی با میدان‌داری ۲۰ طلبه و دانشجوی متخصص، الگوسازی شهدایی با اجرای برنامه‌های مختلف از ابتدای مراسم اعتکاف تا پایان این برنامه معنوی داشته‌ایم.

 نقوی خاطرنشان کرد: امسال در اعتکاف‌های دانش‌آموزی و دانشجویی آنچه که تا کنون برآورد شده است، شاهد رشد سه برابری این اعتکاف‌ها هستیم.



انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/47317
اخبار مرتبط

نظرات شما