معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی:

انعقاد ۴۰ هزارمیلیاردتومان قرارداد برای تبصره ۱۸ قانون بودجه

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: تأمین منابع ۱۴۰۲ تبصره ۱۸ قانون بودجه تاکنون حدود ۴۰ همت برآورد شده در مرحله انعقاد قرارداد میان عاملیت‌های دستگاه‌ها و دولت در حال تنظیم است که در سال ۱۴۰۳ پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سیدعلی روحانی معاون در حاشیه بازدید از سه واحد صنعتی شهرک صنعتی شکوهیه قم، اظهار کرد: شهرک صنعتی شکوهیه در سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است، علی‌الخصوص مراکزی که امروز مورد بازدید قرار گرفت نویدبخش روند امیدوارکننده در صنعت استان قم است.

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص تأمین منابع مالی واحد صنعتی خاطرنشان کرد: تأمین منابع مالی واحدهای صنعتی مشکلاتی را در حوزه‌های بانکی دارد که درصدد برطرف‌کردن آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به جایگاه بازار سرمایه در خصوص تأمین منابع مالی، تصریح کرد: ورود به بازار سرمایه، پیشنهادی بود که این وزارت‌خانه به واحدهای صنعتی جهت تأمین بخشی از منابع مالی ارائه کرد.

روحانی با اشاره به تبصره ۱۸ قانون بودجه در عرصه تولید و اشتغال‌زایی اضافه کرد: تلاش شده تا این تبصره مثمر و یاری‌رسان باشد که اگر تعاملات این تبصره به سمت بازار سرمایه روانه شود امکان آن هست تا بخشی از هزینه‌های انتشار اوراق و سایر روش‌های سرمایه‌های مالی را تأمین کنیم.

وی در خصوص پرداخت‌های مرتبط تبصره ۱۸ گفت: مجموع پرداخت‌های مربوط به این تبصره در سال گذشته که مهرماه سال جاری نیز پرداخت شد بعد از تنزیل اوراق که در اختیار قرار گرفت حدود ۱۶ همت بوده که با احتساب تأمین دوبرابری این مبلغ توسط بانک‌ها از محل منابع داخلی، مبلغی حدود ۵۰ همت از طریق تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود.

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی در آخر با اشاره به پرداختی‌ها این تبصره در سال جاری افزود: تأمین منابع ۱۴۰۲ که تاکنون حدود ۴۰ همت نیز برآورد شده است در مرحله انعقاد قرارداد میان عاملیت‌های دستگاه‌ها و دولت در حال تنظیم است که در سال ۱۴۰۳ پرداخت می‌شود.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/47416
اخبار مرتبط

نظرات شما