امام‌جمعه قم:

جنبش دانشجویی غرب نشان درستی نامه رهبری بود

امام‌جمعه قم گفت: جوانان غرب که پای منبر ما و‌ بسیج ما نبودند و  امواج انقلاب را مستقیماً ندیدند؛ اما وجدان الهی آنها با وجود سیطره رسانه‌ای بیدار شد و نشان داد نامه‌های رهبری به جوانان اروپا و آمریکا درست بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ​​​آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه امروز قم اظهار داشت: عبادات ما در پیشگاه خداوند به چهار درجه تقسیم می‌شود درجه اول عبادت از ترس جهنم، درجه دوم عبادت از سر طمع بهشت، درجه سوم عبادت از سر شکر نعمت‌های  گذشته خداوند و درجه چهارم عبادات از سر حب است و تمام نگاه‌ها به سمت خدا است که هر مرتبه بالاتر از مرتبه قبل است.

امام‌جمعه قم ادامه داد: دعا خواهش از خداوند و دست نیاز بردن به ساحت قدسی خداوند متعال است دعا هویت عبد و راه نجات و رشته ارتباط ما باخدا است دعا در میان عبادات رتبه بسیار بالایی دارد.

وی ضمن تبریک ایام دهه کرامت، تصریح کرد: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در قم باعث برکت شده و قم پایگاه حوزه علمیه شده و پیش‌ازاین هم قم جایگاه علم بود همین فرهنگ ایمانی قم باعث شد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به قم بیایید و این حضور این برکت و فرهنگ را گسترش داد و بعد از انقلاب قم سرآمد مراکز دینی عالم شد.

اعرافی خاطرنشان کرد: امام رضا علیه‌السلام قلب ایران و خورشید جهان است.

 امام‌جمعه قم تأکید کرد: همبستگی خود را با  جریان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و فراجا اعلام می‌کنیم، طرح نور با همراهی مردم باید تداوم پیدا کند مردم قم و ایران اهل پاکی و عفاف هستند و جلوی گسترش و امواج فساد و تباهی را خواهند گرفت.

اعرافی گفت: از رئیس‌جمهور و هیأت همراه برای سفر به قم سپاسگزاریم از سفر قبل مصوب انجام شده و برخی در دست اقدام است در این سفر هم مصوباتی خواهد داشت همه مسئولان قم از جمله استاندار قم به وظایف خود بپردازند و زمینه‌ای برای خدمت به این مردم هرچه بیشتر فراهم شود بار سنگینی بر دوش دولت است که نیاز به همراهی مردم دارد.

وی افزود: مسئله غزه جانکاه است که باید از آن به عاشورای غزه یادکرد، این کودک کشی و قتل‌عام و بی‌رحمی و ازبین‌بردن همه زیرساخت وجدان هر انسان منصفی را به درد می‌آورد، عاشورای غزه سرآغاز رسوایی آمریکا، اسرائیل، مزدوران و ترسوها خواهد شد.

امام‌جمعه قم عنوان داشت: باید به این ترسوها گفت آیا وعده صادق و درخشش انوار خداوند را ندیدید پس ترس را از خود دور کنید و در مقابل قتل‌عام فرزندان عرب این‌گونه رذیلانه سکوت نکنید، دولت‌های عرب چرا خاموش هستید چرا سفارت خانه این رژیم غاصب در کشور شما دایر است
وای بر شما بدانید امت اسلام از این دولت‌های خاموش نمی‌گذرد و روزی ملت اسلام حساب  شما را خواهد کشید و مزد شما خائنان به اسلام را خواهد داد.

اعرافی اضافه کرد: این اجماع همه علما و فقها است که با این رژیم کودک کش و جنایت‌کار نباید در ارتباط بود این انتظار رسول خدا است که دست از همکاری با این رژیم بردارید شما جرئت سپاه را ندارید و رهبری همچون امام خامنه‌ای را ندارید؛ اما اگر عاقل، مسلمان و مزمن واقعی هستید از ارتباط و مراودات با این رژیم دوری کنید تا ریشه این ظلم کنده شود.

وی افزود: سال‌های ۹۳ و ۹۴ رهبر معظم انقلاب دو نامه به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند آن زمان کسانی هضم نمی‌کردند و عمق مسئله را درک نمی‌کردند؛ اما امروز جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا نشان از عمق بینش رهبری در یک دهه قبل بود.

اعرافی ادامه داد: امروز جوانان غرب که پای منبر ما و‌ بسیج ما نبودند و  امواج انقلاب را مستقیماً ندیدند؛ اما وجدان الهی آنها با وجود سیطره رسانه‌ای بیدار شد و نشان داد نامه‌های رهبری درست بود.

امام‌جمعه قم گفت: دانشجویان، طلاب، مراکز علمی، اساتید و بزرگان علمی ما در کنار دانشجویان غرب و آمریکا قرار دارند و با آنها می‌گوییم این جنبش نیز مانند جنبش ضد آپارتاید ملت شما را نجات خواهد داد، این جریان دانشجویی بساط اسارت گیری ملت‌های غرب را جمع خواهد کرد به راه خود ادامه دهید انءشاالله این خیزش و بیداری، دشمنان انسانیت و بشریت را بر جای خود بنشاند و دشمنان عدالت را سرکوب خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48741
اخبار مرتبط

نظرات شما