در بخش صنایع کوچک؛

۲ رویداد استارتاپی در قم برگزار شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به برگزاری رویدادهای استارتاپی در این استان، گفت: رویکرد حمایتی از استارتاپ‌های صنایع کوچک موجب رونق فعالیت‌های تولیدی در قم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» وحید آشتیانی روز سه‌شنبه درحاشیه مراسم اختتامیه ۲ رویداد استارتاپی صنایع کوچک گفت: در راستای سیاست‌های راهبردی و حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شناسایی ظرفیت‌های شرکت‌های نوپا صنایع کوچک قم برگزاری ۲ رویداد استارتاپی در تابستان سال جاری در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه استارتاپ‌های برگزار شده در حوزه‌های شیمیایی، دارویی و تجهیزات پزشکی هدف گذاری شده بود،‌افزود: خوشبختانه این ۲ رویداد مورد استقبال قابل توجه شرکت‌های استارتاپی و نوپا صنایع کوچک قرار گرفت به نحوی که ۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال که ۱۷ مورد آن حائز داوری شناخته شدند و در نهایت از بین آن‌ها ۲ استارتاپ در حوزه شیمیایی، دارویی و ۲ استارتاپ نیز در حوزه تجهیزات پزشکی به عنوان شرکت‌های نوپای برتر صنایع کوچک استان شناسایی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، تصریح کرد: در همین راستا بدنبال آن هستیم تا با حضور مدیران تشکل‌های غیردولتی و تولید کنندگان بخش خصوصی ضمن حمایت از این استارتاپ‌ها، به صورت رسمی تجاری‌سازی و توسعه آن‌ها را در بحث افزایش تولید و اشتغال پایدار پیگیری نماییم.

 در پایان این مراسم از ۲ شرکت دارویی و همچنین ۲ برگزیده شرکت دانش بنیان استان قم تجلیل شد.

 گفتنی است حجم قابل توجه جوازهای تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در صنعت قم نشان دهنده رغبت بالای سرمایه‌گذاران برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این بخش است و از همین منظر باید تاکید کرد که حوزه فعالیت‌های تولیدی در استان طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی می‌کند.

 بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحدهای تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

 امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد.

 شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه درنزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌ و کارهای تولیدی مواجه‌ شده‌است.

 در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/50557
اخبار مرتبط

نظرات شما