مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خبر داد:

 توسعه اقتصادی با ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: شهرک‌های صنعتی غیردولتی از مزایایی برابر با شهرک‌های صنعتی دولتی برخوردارند و می‌توانند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» وحید آشتیانی افزود: ما با تأثیر از قوانین موجود، از ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی غیردولتی در استان قم حمایت و استقبال می‌کنیم.

 وی ادامه داد: ایجاد این شهرک‌ها، مهم‌ترین شیوه برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۳ و جهش تولید با مشارکت مردم است.

 وی گفت: بر اساس قانون تأسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک‌های صنعتی از حریم قانونی و استحفاظی شهرها و قانون شهرداری‌ها مستثنی هستند.

 آشتیانی بیان کرد: واگذاری اراضی به متقاضیان و حدود و شرایط و نحوه عمل دراین‌خصوص بر اساس آیین‌نامه اجرایی این قانون خواهد بود.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تأکید کرد: سیاست‌های راهبردی دولتی و غیردولتی می‌تواند با همبستگی و همکاری مؤثر، به توسعه پایدار استان قم کمک کند.

 وی اضافه کرد: شهرک‌های صنعتی غیردولتی آماده جذب سرمایه‌گذاران در بخش تولید برق از طریق ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی هستند که شرایط و نحوه واگذاری زمین به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 در حال حاضر ۲ شهرک صنعتی غیردولتی پارس گستر نیزار و آینده‌سازان سیاره سبز در زمینه واگذاری زمین به متقاضیان فعالیت می‌کنند.

 این ۲ شهرک باتوجه‌به ناحیه‌های مختلف، امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای صنایع متنوع از جمله فلزی، برق و الکترونیک، شیمیایی، کانی‌های غیرفلزی، خدماتی و تجاری - صنفی فراهم کرده‌اند.

 متقاضیان می‌توانند برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خود در این شهرک‌ها اقدام نمایند و از تسهیلات و امکانات ارائه شده بهره‌مند شوند.

بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریباً تمام واحدهای تولیدی استان به‌صورت غیردولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

 امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات موردنیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی است.

 شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکارهای تولیدی مواجه شده است.

 در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/51054
اخبار مرتبط

نظرات شما