سایت پسماند نخاله در طرح اقدام ملی مسکن در قم مکان‌یابی شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حفاظت محیط زیست استان قم، ابراهیم معتمدی در کارگروه مدیریت پسماند استان قم عنوان کرد: محل دفن پسماندهای خانگی، صنعتی و پزشکی و نخاله های ساختمانی یکی از محل های استراتژیک در هر شهر و منطقه ای است که در صورت عدم توجه و کار کارشناسی دقیق، در سالهای آینده دردسر ساز می‌شود؛ در این راستا سایت پسماند نخاله در طرح اقدام ملی مسکن در قم مکان‌یابی شود.

وی بر ضرورت راه اندازی واحد بازیافت نخاله‌های ساختمانی در قم و ارائه تسهیلات لازم برای آن تأکید کرد و گفت: سایت ۱۸ هکتاری پسماند ویژه و صنعتی سلفچگان نیز از جمله همین موارد است که با مشکلات متعدد زیست محیطی مواجه شده و باید به خوبی مدیریت شود.

*دستگاه‌های اجرایی قم وظیفه نظارتی خود در حوزه پسماندها را انجام دهند

 

همچنین، سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: مدیریت اجرایی و نظارت بر اجرای ضوابط و روش‌ها درحوزه پسماندهای عادی، ویژه و صنعتی، پزشکی و کشاورزی، متولی مشخصی دارد و سازمان محیط زیست ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این حوزه است.

وی با اشاره به مسئولیت وزارتخانه‌های کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی در رابطه با موضوع پسماند، اظهار داشت: متأسفانه نظارت دستگاه‌های اجرایی در حوزه پسماندها، کمی مغفول مانده و آنها باید وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهند.

مشکینی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای ساماندهی و بهبود وضعیت سایت ۱۸ هکتاری پسماند صنعتی سلفچگان قم، خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی معضلات زیست محیطی در این سایت که از دغدغه‌های جدی مردم منطقه است، برطرف شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31684
اخبار مرتبط

نظرات شما